Německá společnost, celým názvem Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co. KG, vznikla v roce 1965. Historie automobilky se začala psát, když se Burkand Bovensiepen, výrobce psacích strojů značky Alpina, rozhodl zvýšit výkon tehdy nového modelu BMW 1500 z řady Neue Klasse.
Více informací... Povedlo se mu díky speciální sadě s dvojitým karburátorem Weber zvýšit výkon auta o 12 koní, což udělalo dojem i na mnichovskou automobilku BMW, která dala sadě plnou tovární záruku. Společnost se i nadále věnovala úpravě BMW modelů, kdy kromě tuningových sad nabízela také upravené hlavy válců, ostřejší vačkové hřídele a ostatní sportovní příslušenství.
Ve druhé polovině 70. let se začala Alpina věnovat vývoji silničních automobilů. Od roku 1968 se zapojila do závodů cestovních vozů v roce 1970 měla na kontě vítězství ve všech významných německých mistrovstvích: na okruhu, v závodech do vrchu i v rallye. V roce 1973 vytvořil Niki Lauda v lehkém kupé BMW ALPINA absolutní rekord cestovních vozů v šestihodinovém závodě na okruhu Nürburgring.
V roce 1978 představila Alpina tři své vlastní modely, které slavily úspěch Jde o BMW Alpina B6 2,8, který vychází z BMW řady 3, ale je vylepšen šestiválcovým motorem. Dále BMW Alpina B7 Turbo, který má základ v BMW řady 5 a stává se nejrychlejším sedanem na světě. Posledním je model B7 Turbo Coupé, který se řadí mezi nejvýkonnější kupé. Díky tomu získala Alpina v roce 1983 oficiální statut automobilového výrobce od Spolkového úřadu pro motorová vozidla (Kraftfahrtbundesamt).
Na konci tisíciletí, v roce 1999, byl představen poprvé v historii automobilky dieselový automobil – BMW Alpina D10 BITURBO, nejvýkonnější dieselový sedan na světě. V roce 2013 byl pokořen další milník a z výrobní linky sjíždí první SUV, model BMW Alpina XD3. Rok 2015 se nesl v duchu oslav 50. výročí založení automobilky a byla tak představena speciální edice 50 vozů s označením Edition 50, které vychází z BMW řady 5 a řady 6.
Základem dlouhodobého úspěchu značky Alpina je úzká spolupráce se společností BMW.