Nová generace Alpine A110 , která se má objevit v roce 2026, bude lehčí než soupeři se spalovacím motorem, přestože bude mít elektrický pohon.
Luca de Meo, generální ředitel skupiny Renault, řekl, že společnost učinila neracionální rozhodnutí investovat velké množství peněz do vlastní elektrické sportovní automobilové platformy pro příští A110 a její deriváty – včetně pravděpodobné verze 2+2 nazvané A310. Inspiraci v tom, jak úspěšně budovat značku sportovních automobilů, přitom našla u Porsche. „Porsche má vlastní platformu pro 911 a pro vozy jako Taycan a Cayenne využívá jiné platformy koncernu VW. Srdce tak zůstává věrné značce,“ řekl.
„Příští A110 bude lehčí než srovnatelné auto se spalovacím motorem, ale bez kompromisů ve výkonu,“ řekl také de Meo. Zároveň dodal, že vytvoření architektury na míru bylo objektivně „naprosto hloupé rozhodnutí“ kvůli pravděpodobné návratnosti investice v čistě prodejních podmínkách. Plánované spojení s Lotusem na vývoji nové architektury ztroskotalo, ale Alpine pokračuje ve vývoji sama.
Alpine již dříve experimentovala s lehkými elektrickými modely, například s konceptem A110 E-ternité, což je elektrická přestavba současného A110, která s hmotností 1400 kg těsně pokořila Porsche 718 Boxster.
Před osmnácti měsíci značka uvedla, že jejím záměrem je do roku 2030 uvést na trh sedm modelů, počínaje novým hot hatchbackem Alpine A290. Luca de Meo přitom uvedl, že modelovou řadu značky bude tvořit i několik „čistých sportovních vozů“.
Philippe Krief, generální ředitel Alpine, řekl, že cílem je společnost profilovat jako „francouzskou sportovní specializovanou značku, která je shodou okolností také elektrická“, než aby se nazývala čistým výrobcem elektromobilů. Krief takéé potvrdil, že současný model A110 skončí s výrobou v roce 2026.
Zdroj: Autocar.co.uk