Bude se soustředit na zlepšení aerodynamiky a redukci váhy
Aston Martin se podle šéfa automobilky - Dr. Ulricha Bezeho nevydá stejnou cestou jako Porsche, Ferrari či McLaren. Všechny zmíněné automobilky používají ve svých nejrychlejších modelech hybridní systémy. Podle Bezeho je ale pořád prostor pro zlepšování účinnosti benzínových motorů, stejně tak jako snižování hmotnosti a další zlepšení aerodynamiky. Touto cestou už se automobilce podařilo za posledních 5 let snížit spotřebu o 30%. Během představení modelů Vantage V12S a Vanquish Volante v Palm Springs řekl, že "Nebudeme mít hybrid příští rok a ani ten další. Hybridizace se dělá dvěma způsoby, ve Formuli 1 abyste někoho předjeli, což je na normálních cestách irelevantní a na druhé straně kvůli nižší spotřebě paliva. Jenže pokud byste jeli o trochu pomaleji, budete na tom se spotřebou líp, než s hybridem.".
Aston Martin tedy v nejbližší době neplánuje přesedlat na hybridy, ví se ale, že brzy bude automobilce dodávat motory společnost AMG, mělo by se jednat především o přeplňované osmiválce. Místo těžkých baterií a hybridních systémů, které Bezovi vadí nejvíce se tak budou snižovat emise díky turbomotorům. Pokud jde o dvanáctiválce, ty prý mohou v klidu existovat ještě 5-10 let, nebudou mít ale objem 6 litrů.
"Jsem purista a myslím, že sportovní auta mají být tak lehká, jak je to jen možné. Měly by být minimalistické a to zatím nejde s hybridizací spojit. Myslím, že opravdový supersport to nepotřebuje" říká Bez, a dodává "Nepotřebuji krátkodobě zvýšit výkon na silnici, nepotřebuji něco, co mi dá na chvíli o 100 koní víc. A už vůbec nechápu, proč bych kvůli téhle možnosti měl mít o 100 kg těžší auto".
zdroj: Aston Martin, GTSpirit