Audi připravuje dramatický návrat modelu R8 jako plug-in hybridního superauta, které by se ve své nejextrémnější podobě mohlo stát dosud nejvýkonnějším a nejrychlejším silničním modelem značky.

Příchod nové R8 je předběžně plánován na konec roku 2027. Podle informací, které uvádí britský magazín Autocar, vývoj konkurenta vozů Mercedes-AMG GT a Porsche 911 pokročil za fázi proveditelnosti a inženýrské práce probíhají s podporou předsedy představenstva Audi Gernota Döllnera.
Nový dvoumístný vůz bude sdílet platformu s Lamborghini Temerario. Partnerství mězi Audi a Lamborghini bylo navázáno v roce 2006 při vývoji původního R8 a jeho dvojčete, modelu Gallardo, což Audi poprvé umožnilo vstoupit do kategorie superaut. Spolupráce byla obnovena v roce 2015 pro druhou generaci R8 a Huracánu. Podobný přístup byl zvolen pro třetí generaci R8. Očekává se, že nové superauto Audi bude využívat hnací ústrojí, klíčové konstrukční prvky, elektroniku a podvozek modelu Temerario, který je nástupce modelu Huracán, jenž byl uveden na trh minulý rok.
Audi opět odliší R8 od svého sourozence Lamborghini zaměřením na každodenní použitelnost. Pravděpodobné jsou jak karosářské varianty kupé, tak kabriolet. Vůz bude pohánět dvakrát přeplňovaný 4,0litrový V8 motor od Lamborghini, který produkuje 789 koní, zvýšený na 907 koní trojicí axiálních elektromotorů. Ty jsou napájeny dobíjecí 3,8kWh lithium-iontovou baterií, která nabízí dojezd až 10 kilometrů v čistě elektrickém režimu.
Návrat modelu R8 má proběhnout v roce 2027 a má se časově shodovat s uvedením výkonnějších modelů Temerario. To znamená, že možný nástupce modelu R8 Performance by mohl teoreticky posunout maximální výkon superauta blízko k 1000 koním. S tímto výkonem bude cílit na zrychlení z 0 na 100 km/h výrazně pod 3,0 sekundy a maximální rychlost blízkou oficiálním 338 km/h modelu Temerario, což by z něj potenciálně mohlo učinit dosud nejvýkonnější a nejrychlejší silniční Audi. V současné době se tímto přívlastkem pyšní E-tron GT RS s výkonem 912 koní, který zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy.
Rozhodnutí o oživení modelu R8 údajně vychází z dohody mezi představenstvem Audi a jeho mateřskou společností Volkswagen Group o tom, jak může značka přejít na plně elektrickou modelovou řadu. Nyní prodlouží modelové cykly vybraných modelů se spalovacími motory (ICE) a rozšíří počet nabízených plug-in hybridů.
Zdroj: Audi, Autocar.co.uk
Diskuse
Nejčtenější za poslední měsíc



