Audi TT

Třetí generace oblíbeného coupé od Audi je tady, zjistěte co je nového

Vydáno 04.03.2014
1
/
32

Než si představíme nové Audi TT, pojďme si krátce připomenout, jaká je historie tohoto modelu. První generace Audi TT vyjela na silnice v roce 1998, základní kámen byl ale položen už konceptem představeným v roce 1995 ve Frankfurtu. Vzhled vyvolal kontroverzní reakci, jedni ho milovali, druzí zatracovali. Brzy tohle kupé získalo pověst auta pro metrosexuály a kadeřnice. První generace také bylo druhé auto nabízené s koncernovou automatickou převodovkou DSG, prvním byl Golf MkIV R32. Motorizace byly všechny benzínové, s rozpětím výkonu od 150 koní u motoru 1,8T, až po 250 koní nejsilnějšího modelu 3,2 V6 quattro. Na výběr byl pohon předních kol nebo pohon všech kol „quattro“.

V roce 2005 Audi představila koncept druhé generace na autosalonu v Tokyu, o rok později byla na světě produkční verze. Ta byla stejně jako ta předcházející postavena na platformě sdílené s Volkswagenem Golf a dalšími koncernovými vozy. TT povyrostlo do délky i do šířky, mezi motorizace se dostal oblíbený agregát 2,0 TFSI a v roce 2008 se pod kapotu vkradl i první diesel ve verzi 2,0 TDI quattro (170 koní, 350 Nm).

A teď už k včerejšímu odhalení nejnovější, tedy třetí generace Audi TT. Audi představilo varianty TT, silnější TTS a jako překvapení i 420 koňovou verzi, která se ale velmi pravděpodobně na silnice nedostane. 

Už první pohled naznačuje, že designově jde spíše o evoluci, než revoluci. Jelikož je ale design jedním z hlavních prodejních taháků tohoto auta a doteď působil skvěle, nemělo Audi důvod měnit všechno od základu. Mě osobně se více líbí styling druhé generace.

Audi TT stojí na koncernové platformě MQB, díky které je o 50kg lehčí než odcházející model. Ve spojení s motorem 2,0 TFSI váží jen 1 230kg. I když se prodloužil rozvor o celých 37 mm, celkově je auto kratší (o 2 cm) než jeho starší varianta, což je v dnešním automobilovém světě, kde všechny modely pořád rostou, chvályhodná výjimka.

Shrňme si tedy rozměry:délka 4 180mm, šířka 1 832mm, výška 1 353mm.

Pokud jde o motorizace, v nabídce jsou tři agregáty. Benzínový dvoulitr TFSI s výkonem buď 230, nebo 310 koní ve verzi TTS. Třetí variantou je dvoulitrový turbodiesel s výkonem, ano uhádli jste, 184 koní. Diesel můžete znát z Octavie RS, benzínové TFSI je pak ve slabší verzi TT naladěno na 230 koní, což odpovídá Golfu GTI s Performance paketem. Potenciál této benzínové jednotky je vysoký a spoléhá se na ni v podstatě každé „sportovní“ auto koncernu VW od Octavie RS až po Seat Leon Cupra 280, který s ním nedávno zajel nejrychlejší čas pro „předokolky“ na Nordschleife.  Aby Audi TT překročilo stín Golfu R, který má stejnou motorizaci, pohon všech kol a 300 koní, přihodili v Audi ještě deset koní navíc (pro model TTS). Všechny motorizace je možné spojit s šestistupňovým manuálem nebo automatickou převodovkou S-Tronic.

Pokud jde o podrobnější specifikace, udělejme si krátké shrnutí:

2,0 TFSI – 230 koní, 370 Nm, 0-100km/h za 6 s (manuál), nebo 5,3s (S-Tronic), maximální rychlost omezena na 250 km/h

2,0 TFSI TTS quattro – 310 koní, 380 Nm, 0-100 km/h za 4,7s

2,0 TDI – 184 koní, 380 Nm, 0-100km/h za 7,2s a maximální rychlost 235 km/h

 

Pokud jde o podvozek vpředu je zavěšení typu McPherson, vzadu nezávislé zavěšení. Verze TTS sedí o 10mm níž. Audi nabízí disky v rozměrech  od 17 do 20 palců.

Uvnitř najdete zcela nový interiér, jehož dominantou je 12,3“ TFT display od firmy Nvidia. V nabídce jsou i sportovní sedačky (standartní pro motorizaci TTS) s aktivními bočnicemi, volant s plochým spodkem a 12-ti reproduktorový systém Bang & Olufsen.

Jako perličku na závěr jsme si nechali koncept Audi TT Sport Quattro. Tady se technikům povedlo z motoru 2,0 TFSI dostat 420 koní (6 700 ot./min) a 450 Nm (2 400 – 6 300 ot.min). A to agregát váží pouze 150 kg, výkon 210 koní na objemový litr je také velmi dobrý.  Sprint na stovku zvládne tento koncept za 3,7 sekundy.  Styl mu dodávájí 20-ti palcová kola i zadní spoiler.

Podívejte se na náš facebook (https://www.facebook.com/czAuta) a řekněte nám, co si myslíte o novém TT!

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem