Bentley je největší světový výrobce motorů W12. Toto prvenství jsou v Bentley ochotni zahodit, aby mohli přestoupit na čistě elektřinou poháněná auta a stát se zase jedničkou tentokrát ve výrobě luxusních elektromobilů.
Spoustu společností pomalu ale jistě přechází na elektromobily. Ne všechny o tom ale mluví tak otevřeně jako Bentley. Svůj první elektromobil pošlou do světa už v roce 2025. Od roku 2023 už bude každé auto alespoň plug-in hybrid (hybrid, který je možné dobít z domácí zásuvky nebo dobíjecí stanice, je to takový pokročilejší hybrid). Kompletní přechod na čisté elektromobily má být v roce 2030. Od té doby už Bentley nebude prodávat auta se spalovacími motory.
Oznámil to Adrian Hallmark - generální ředitel Bentely. Hallmark je přitom fanouškem plug-in hybridů a podílel se na lobbingu Volkswagen Group u evropských regulačních orgánů proti omezení spalovacích motorů.
Bentley k tomu vede hned několik důvodů. Bentley je Britská automobilka a Britové vyhlásili zákaz prodeje aut se spalovacím nebo hybridním motorem od roku 2035. Chce být jedničkou ve výrobě elektrických luxusních vozidel, čehož snadněji dosáhne, když se do trhu přidá jako jedna z prvních. Někoho může napadnou, proč tedy nevyrábět elektromobily, hybridy i auta se spalovacími motory. Na tuto otázku odpovídá Hallmark celkem jednoduše. Bentley je podle něj malá společnost, a i když by chtěli vyrábět auta se všemi typy motorů, nemají na to kapacitu. Navíc regulace emisí nebudou do roku 2030 o nic jednodušší, než jsou teď, možná spíše přísnější.
Bentley che být nejen uhlíkově neutrální ale také neutrální na poli plastů, tedy zbavit prostředí stejného objemu plastů, jaký vyrobí. Chtějí se také zaměřit na větší vyváženost žen a národnostních menšin ve vedení společnosti. S tématem to sice nemá nic společného, ale v Bentley zřejmě považovali za důležité to říct. (pozn. autora: Jsem asi staromódní, ale podle mě by člověk měl být dosazen do pozice podle schopností, a ne podle pohlaví nebo barvy pleti, ale už dost o politice Bentley).
Každému je asi jasné, že jakýkoli elektromobil se asi jen těžko vyrovná mocnému motoru W12, kterým je Bentley proslulý. Nicméně milovníci nafťáků a benziňáků snad ještě nemusejí házet flintu do žita. Ne všechny automobilky se v budoucnu vidí jako čistě elektrické. Třeba takový Louis Camilleri, což je ředitel Ferrari, neočekává, že by Ferrari přešlo na elektromobily, a to ani z poloviny jejich výroby.
Jste pro uhlíkově a plastově neutrální výrobu automobilů?
Zanechte nám komentář níže nebo na našem Facebooku.
Kontakt: redakce@auta.cz
Zdroj: motor1, carndrv, autoxrps