Dnes vstupuje do sériové výroby
BMW Group dnes zahajuje sériovou výrobu BMW i3. Tím vstupuje do zcela nové éry konstrukce automobilů. BMW i3 je první prémiový elektrický vůz, který byl od základu navržen výhradně pro tento druh pohonu. V celém jeho vývojovém procesu byl kladen mimořádný důraz na snižování spotřeby energie a produkce emisí při jízdě v zastavěných územích. Mimořádně vysokých standardů v oblasti ochrany životního prostředí bylo dosaženo také vhodnou volbou materiálů a výrobních metod. Toto je poprvé, co se v automobilovém průmyslu rozběhla sériová výroba dílů z uhlíkových kompozitů, označovaných též jako CFRP (Carbon-Fibre-Reinforced Plastic). Struktura karoserie BMW i3 je téměř celá vyrobena z tohoto lehkého a velmi odolného materiálu, který umožnil eliminovat hmotnost akumulátoru elektřinou poháněného automobilu. Industrializací výroby dílů z uhlíkových kompozitů se společnosti BMW Group podařilo v celosvětovém měřítku dostat produkci těchto výrobků na ekonomicky únosnou úroveň.
Pro výrobu modelů BMW i bylo v lipské továrně BMW vytvořeno 800 nových pracovních míst a současně došlo k investici 400 milionů eur do výrobních procesů a strojů. Do výrobního řetězce pro BMW i patří také další továrny BMW Group, jmenovitě společný podnik v americkém Moses Lake a dále továrny Wackersdorf, Landshut a Dingolfing v Německu. Do celého výrobního řetězce pro výrobu modelů BMW i investovala BMW Group celkem 600 milionů eur a vzniklo více než 1500 nových pracovních míst.
Sériová výroba BMW i3 byla dnes spuštěna za přítomnosti ministerského předsedy státu Sasko Stanislawa Tillicha, starosty města Lipsko Burkharda Junga a člena představenstva BMW AG pro oblast výroby, Haralda Krügera. První BMW i3, jež sjelo z výrobní linky, je určené jako vedoucí vůz pro mezinárodní maraton v Berlíně, který se koná 29. září 2013. Automobil si osobně převzal německý maratonský běžec Jan Fitschen. Dodávky vozů BMW i3 německým zákazníkům, stejně tak jako zákazníkům z dalších evropských zemí začnou v listopadu. V roce 2014 bude následovat uvedení tohoto vozu na trhy v USA, v Číně a v dalších zemích.
„Dnešek je skutečným milníkem ve vývoji naší společnosti,“ řekl šéf výroby BMW Krüger. „S modelem BMW i3 píšeme historii. Není to jen náš první elektrický model, který jsme vypustili na silnice, ale je to také vůz, který zcela novým způsobem chápe nároky na osobní dopravu v součinnosti s odpovědností k životnímu prostředí.“ Také celý výrobní řetězec je velmi pevně spjat s odpovědností a hospodárností: „Na výrobu modelů BMW i potřebujeme o 50 % méně energie a o 70 % méně vody. Elektrická energie pro výrobu pochází z větrných elektráren umístěných přímo na území továrny, a tudíž bez vzniku CO2,“ dodává Krüger. Této významné úspory bylo dosaženo především zásluhou eliminace tradičních výrobních postupů v podobě lakování karoserií vyrobených z oceli a hliníku.
Stanislaw Tillich byl potěšen, že tato nová kapitola automobilového průmyslu začíná právě na území jeho spolkové země: „Jsem hrdý na to, že BMW, tak pokrokový automobilový výrobce, zvolil právě Sasko pro výrobu modelu i3, který vzniká zde v Lipsku. To jen potvrzuje skutečnost, že Sasko je díky své infrastruktuře a vysoce kvalifikované a motivované pracovní síle atraktivní lokalitou pro výzkumné a vzdělávací instituce.“
Starosta města Lipsko k tomu dodává: „Výrobní závod BMW byl pro naše město významný již od počátku, protože přinášel nabídku nových pracovních míst. Samotná výroba elektřinou poháněného automobilu je pro náš region extrémně prospěšná.
Zdroj: BMW Group