Bugatti se nechalo slyšet, že v příštích letech se nedočkáme elektrického nebo SUV modelu. Automobilka je ve zlomu své historie. V příštích letech totiž ukončí výrobu Chironu a celé koncepce motoru W16, který jej pohání. Co bude dál, je zatím nejasné, ale společnost jasně potvrdila, že se nechystá vydat směrem elektromobilů či SUV a to podobu 10 let.
„Čistě elektrická verze není součástí našeho desetiletého plánu pro Bugatti. Nebude také žádné SUV," řekl generální ředitel Bugatti-Rimac Mate Rimac v rozhovoru pro průmyslový časopis Automobilwoche. „Pokud je to srovnatelné, pak to není Bugatti," dodal s odkazem na zakladatele firmy.
Komentáře generálního ředitele Bugatti-Rimac ukončily fámy, které se kolem automobilky šíří od doby, co chorvatský Rimac koupil kontrolní podíl v červenci roku 2021. Rimac si udělal jméno vývojem vysoce výkonných elektromobilů a někteří se obávali, že využije své odborné znalosti k uvedení řady modelů Bugatti s bateriovým pohonem. Bugatti začalo vyvíjet nástupce Chironu a Autoblog v srpnu 2022 potvrdil, že model bude poháněn plug-in hybridním pohonem. Rimac se zastavil před odhalením přesných technických podrobností o dosud nepojmenovaném modelu, ale řekl Automobilwoche, že jeho tým doufá, že zvýší dojezd systému pouze na elektřinu z přibližně 12 mil u některých benzínových a elektrických hyperaut na 30 mil. Legendární šesnáctiválec se odebere na věčnost společně s modelem Mistral. Další hypersport bude pak podle Rimaca „silně elektrifikovaný“. Tento nástupce by měl dorazit v roce 2024 a Bugatti slibuje, že dorazí se spalovacím motorem a hybridní jednotkou.
Další podrobnosti o budoucnosti Bugatti by se měly objevit do několik následujících měsíců. Do té doby má společnost práci na nadcházející roky. Potřebuje dokončit výrobu Chironu a vyrobit 99 jednotek do vyprodaného Mistralu.
Autor článku: Pavel Chřibek