Jaké další modely a kolik svým automobilkám prodělávají?
Bugatti Veyron má na kontě mnoho čísel, kterými se může chlubit, částka 117 249 000 Kč (podle aktuálního kurzu) k nim ale opravdu nepatří. Tolik přesně totiž prodělal VW jako majitel Bugatti na každém kusu, který od roku 2005 prodali. Volkswagen ale už dopředu hlásal, že tomu tak bude, do projektu Veyron se hrnuli s jinými ambicemi. Vyrobit nejrychlejší produkční automobil, a to se jim podařilo. Veyron se svými 16 válci, 4 turby a 1000 koňmi v základní verzi si vybudoval ohromný respekt a udělal značce velkou reklamu. Co víc, technologie a zkušenosti, které Bugatti ale i mateřský VW Group nabyl při vývoji tohoto vrcholného modelu jsou nyní použity v mnoha ostatních modelech značek Porsche, Volkswagen, Audi, Škoda, Lamborghini...
Žebříček ostatních modelů, které svým automobilkám nědělají moc radosti následuje:
2. Volkswagen Phaeton - od roku 2001 na každém prodaném kusu VW tratí přes 715 000 Kč.
3. Renault Vel Satis - o 476 tisíc korun byli v Renaultu lehčí po každém prodaném kusu.
4. Peugeot 1007 - ztráta 391 330 Kč/ks
5. Audi A2 - ztráta 191 600 Kč/ks
6. Jaguar X-Type - Mondeo převlečené za šelmu byl prostě propadák, ztráta 119 tisíc korun
7. Smart ForTwo - 113 700 Kč ani tenhle prcek se zrovna nevyplatil
8. Renault Laguna - 90 250 Kč ztráty za každý kus
9. Fiat Stilo - 69 400 Kč ztráty za každý kus
10. První generace A-Class - 36 689 Kč ztráty za kus
Pokud jde ale o celkovou ztrátu, tedy pokud vynásobíme ztrátu počtem prodaných modelů, žebříček se nám trochu přeskupí. Největším propadákem byl v tomto případě Smart, ten Daimler mezi roky 1995-2006 stál přes 80 miliard korun. Na druhém místě je Fiat Stilo s celkovými náklady přes 53 miliard Kč, třetí je Phaeton s 50 miliardami.
zdroj: Berstein Research