Dle šéfa Stellantis, Carlose Taverese, by měla čipová krize trvat maximálně do roku 2023. Tavares říká, že situace se nadále zlepšuje, ale odstávky továren a zpoždění dodavatelů nadále brzdí automobilový průmysl.
Na pařížském autosalonu Tavares představil nový Jeep Avenger a Peugeot 408 a vyzval k zavedení dovozních cel na čínská elektrická vozidla v Evropě. Také označil nadcházející emisní legislativu Euro-7 za zbytečnou a řekl: „Existuje důvod k optimismu, pokud jde o návrat společnosti na úroveň výroby před krizí. Situace se zlepšuje.“ Dále naznačil, že dlouhé období nejistoty a nestability způsobené nedostupností klíčových komponent brzy skončí. „Máme omezený počet dodavatelů, kteří dělají problémy – řekněme dva nebo tři – a snažíme se tyto dodavatele přimět, aby se zlepšili.“
Poté dodal, že tito agitátoři jsou Evropané, ale nebude přímo jmenovat a opět zdůraznil, že situace se zlepšuje a očekává se, že tento trend bude pokračovat. „Do konce roku 2023 bude problém vyřešen. To je to, co odhadujeme, vzhledem k současnému tempu zlepšování. Hodně záleží na poptávce trhu, ale tohle je náš odhad."
Společnost Stellantis vykázala v první polovině roku 2022 rekordní čisté příjmy ve výši 88 miliard EUR, a to navzdory nedostatku a výraznému 18% poklesu dodávek v Evropě, což meziročně zvýšilo prodej elektrických vozidel o téměř 50 %.
Autor: Pavel Chřibek