K vysvětlení použijeme jako příklad vůz Nissan X-Trail. Jelikož využívá technologii s názvem e-4orce AWD, která je postavena na tom, že autu je přidán druhý motor, který je umístěný pod zadní nápravou. Ve vozu jsou přední kola poháněna pouze elektromotorem, rozdíl v pohonných jednotkách je v tom, že X-Trail je vybaven systémem Nissan e-Power, který se skládá z pohonu elektromotoru podporovaného benzinovým generátorem.
Lexus představil podobný dvoumotorový systém pohonu všech kol v roce 2020 s názvem Direct4. Marketingová reklama zdůrazňuje výhodu úpravy jízdní rovnováhy změnou točivého momentu jednotlivých motorů. Nissan poukazuje na to, že individuálním ovládáním stupně regenerativního brzdění vpředu i vzadu, nikoli pouze vpředu, lze sklon vozu udržovat s vyrovnanějším postojem, čímž se vyhnete náklonu nosu spojenému s jakýmkoliv druhem brzdění.
Od počátku vývoje moderních elektrifikovaných hnacích ústrojí byla jejich schopnost vyplnit mezery v točivém momentu ve výkonu motoru využívána u hybridů ke snížení emisí a spotřeby paliva při současném zajištění slušného zrychlení. Změny ve výstupním točivém momentu elektromotorů však mohou být okamžité a Nissan říká, že jeho dvoumotorový systém je rychlejší než mechanické systémy pohonu všech kol. To znamená, že reakční doba mechanických systémů s řazením točivého momentu se stejně měří v milisekundách.
Vyvíjející se role kompresorů klimatizace v elektromobilech
U elektromobilů musí být vše elektrifikováno, včetně těch neopěvovaných kompresorů klimatizace, které jsou v konvenčních vozidlech obvykle mechanické a poháněné řemenem od motoru. Musí být kompaktní, bez vibrací a tiché. Nejnovějším příkladem z elektrické řady Mahle určené pro osobní automobily až po velká nákladní vozidla je tato mohutná 18kW bestie.
Autor: Pavel Chřibek