BMW iX, technologiemi nabitá elektrická vlajková loď mnichovské automobilky, má za sebou zásadní modernizaci. Vůz prošel jen drobnými stylistickými úpravami, ale změny pod kapotou jsou mnohem významnější.
Základní verzí je xDrive45, který využívá novou baterii s kapacitou 94,8 kWh. Ta poskytuje přibližně o 30 % více energie než předchozí základní 71kWh jednotka u modelu xDrive40. Díky tomu může xDrive45 nabídnout dojezd až 602 km, což je o více než 161 km lepší dojezd, než nabízel jeho předchůdce. Výkon z dvoumotorového pohonu všech kol se také zvýšil z 322 koní a 630 Nm točivého momentu na 402 koní a 700 Nm, čímž se podařilo zkrátit čas zrychlení z 0 na 100 km/h z 6,1 na 5,1 sekundy.
Další v řadě je xDrive60, který nahrazuje xDrive50, ačkoli využitelná kapacita baterie se zvýšila pouze ze 105,2 kWh na 109,1 kWh. I tak to ve spojení s dalšími vylepšeními umožnilo prodloužit maximální dojezd na 686 km. Navíc je nyní k dispozici 536 koní a 765 Nm pro zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy.
iX M60 je nahrazen modelem M70, který také dostává novou 108,9kWh baterii, jež může poskytnout dojezd až 590 km. Navíc přináší nárůst výkonu na 650 koní a 1100 Nm, což umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h za 3,8 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h. Jak se dalo očekávat, vysoce výkonný M70 také standardně získává vylepšený brzdový systém M Sport, který bude k dispozici jako volitelná výbava i u ostatních modelů.
Vzhledem k dodatečnému výkonu a změnám v rozložení hmotnosti způsobených novou technologií baterií, BMW individuálně vyladilo podvozek a odpružení u každé varianty iX a dokonce zašlo tak daleko, že navrhlo nové hydraulické uložení zadní nápravy, aby se zachovala proslulá vyváženost jízdního komfortu a agility vozu.
Kontroverzní vzhled modelu iX není ani teď umírněnější. Ve skutečnosti je pravděpodobně ještě nápadnější než dříve, a to díky osvětleným ledvinkám Iconic Glow, které budou standardně dodávány u modelů M70 a budou nabízeny jako volitelná výbava u ostatních modelů. Na panelu mřížky je také nový diagonální vzor, který plynule přechází do přepracovaných světlometů. Ty se pyšní novým světelným podpisem, který připomíná ty, které byly k vidění u konceptů Neue Klasse z předchozích let. Velikosti kol se pohybují od 20 do 23 palců.
K dispozici je také několik nových barev laku, včetně některých mrazivých metalických odstínů z programu individualizace BMW Individual, spolu s bronzovými akcenty Titanium Bronze pro modely xDrive45 a xDrive60.
Interiér se příliš nezměnil, což znamená, že v iX chybí radikální nový systém BMW Panoramic iDrive, který byl odhalen na veletrhu CES v Las Vegas začátkem tohoto měsíce. Místo toho se drží 12,3palcového displeje řidiče a 14,9palcové centrální dotykové obrazovky umístěných v jednom zakřiveném panelu, zatímco na středové konzole je známý otočný ovladač, o kterém jsme se nedávno dozvěděli, že ho značka hodlá zrušit.
Nový iX je však standardně dodáván se systémem Harman Kardon, vyhřívanými předními sedadly, vyhřívaným volantem, adaptivními LED světlomety a adaptivním tempomatem jako součást balíčku Driving Assistant Plus. Výbava M Sport nyní přidává multifunkční sedadla M Sport, která jsou navržena tak, aby poskytovala větší oporu. Sedadla jsou standardně dodávány s čalouněním z alternativní kůže, ačkoli bude k dispozici i přírodní kůže. V ceně je i kožený volant a pedály M Sport, dvoubarevná přístrojová deska s logem M, tmavě stříbrné obložení a leskle černá středová konzola.
Ceny nového BMW iX začínají na 2 240 000 Kč.
Zdroj: BMW, Autocar.co.uk
Diskuse
Nejčtenější za poslední měsíc



