Automobilka si stanovila jasný cíl. Nový model Dacia Bigster musí být cenově atraktivní.
Vozy Dacia patří mezi ty cenově nejdostupnější u nás, proto ani Bigster nesmí být výjimkou. „Víme, že cena je pro zákazníky klíčová, takže cenotvorba nemůže být pouze důsledkem našich technologických rozhodnutí,“ řekl obchodní a marketingový šéf značky Xavier Martinet.
Základem modelu bude platforma CMF, kterou bude sdílet s vozy Nissan X-Trail nebo Renault Austral. Půjde o robustní vůz, který se v hierarchii značky zařadí úplně nahoru a stane se největším a nejdražším modelem automobilky.
K dispozici bude nejspíš jen s omezeným výběrem úrovní výbavy, ale očekává se, že bude v nabídce s čistě spalovacím i elektrifikovaným pohonem. Ten bude s největší pravděpodobností odvozen od hybridního systému modelu Renault E-Tech, který již používá Dacia Jogger Hybrid, první elektrifikovaný model značky. Volitelnou možností bude bezpochyby také pohon všech čtyř kol.
Jak už bylo zmíněno, nová Dacia Bigster se pokusí získat podíl na trhu hlavně díky nízké ceně, které rivalové jako Peugeot 5008 nebo Škoda Kodiaq nezvládnout konkurovat. Generální ředitel Dacie Denis Le Vot uvedl: „Náš recept je naprosto jasný. Vyrábíme základní auto. Navrhujeme auta s nulovým nadbytečným obsahem: kde není potřeba obrazovka, tam ji nedáme, kde není potřeba elektronika, tam ji nepoužijeme, pokročillé systémy jízdních asistentů? Nejsou třeba.“
To je vzorec, který Dacia uplatnila k velkému úspěchu již u svých nejnovějších modelů. V roce 2022 zaznamenala 6,8% nárůst celosvětového prodeje, což z ní činí třetí nejprodávanější značku v Evropě. Nový model by měl být uveden na trh v roce 2025.