Dacia Manifesto: robustní terénní bugina

Koncept Dacia Manifesto je robustní terénní bugina, která se velikostí a stylem podobá Ariel Nomad. I když dvoumístný vůz není přímou ukázkou žádného budoucího modelu, je to prohlášení o záměru, jak se značka vnímá, že se vyvíjí, a také technologická výkladní skříň značky v tom, co nazývá „laboratoř nápadů“ – proto název Manifesto.

Vydáno 20.09.2022
1
/
3

Designový ředitel Dacie, David Durand, řekl, že nový koncept je „super kompaktní open air vozidlo splývající s přírodou. Je to skvělý způsob, jak brainstormovat nápady bez tlaku produkce.“

Nový koncepční vůz by se měl shodovat s novým posláním značky Dacia přejít z „jednoduchého a dostupného na atraktivnější a žádanější“, říká generální ředitel Denis Le Vot. Celá práce konceptu Manifesto začala teprve v lednu. Manifesto je také odpovědí na rostoucí přitažlivost Dacie mezi těmi, kteří mají rádi outdoorové aktivity a aktivní životní styl.

Bugina nemá oka, dveře ani čelní sklo a Dacia tvrdí, že se s ní výborně jezdí v terénu díky pohonu všech čtyř kol, velkým kolům a celkově zvýšené světlé výšce. Karoserie je stavěná tak, aby vydržela i ten nejtěžší terén. Za zmínku stojí bezvzduché pneumatiky, které jsou jedním z prvků, na kterém Dacia aktivně pracuje. Pneumatiky o průměru 850 mm jsou odolné proti propíchnutí a navrženy tak, aby vydržely po celou dobu životnosti vozidla. Auto je zcela vodotěsné, což umožňuje vypláchnutí interiéru hadicí, když se zašpiní. Potahy sedadel jsou také snímatelné a po sejmutí je lze použít jako spací pytle.

Dacia Manifesto

Tento vůz zahrnuje vstup k infotainmentu skrze řidičův chytrý telefon, který poskytuje celý výpočetní výkon. Tento systém se jmenuje „Bring-Your-Own-Device“. Koncepční vůz nemá žádný specifikovaný typ pohonu, Gauvin jej popsal jako „vícepalivový“, který může být poháněn čímkoli od benzínu a LPG po hybridní a elektrické.

Vůz je extrémně lehký. Když je vybaven nejtěžším ze svých potenciálních hnacích ústrojí, plně elektrickým, tak má uváděnou hmotnost 720 kg. Na zadní straně je namontovaná vyjímatelná baterie, kterou lze odpojit a použít k napájení čehokoli, co to vyžaduje. Obsahuje pouze jeden světlomet a také jej lze odpojit od auta a použít jako svítilnu. Dacia říká, že Manifesto je vyrobeno z lehkých, udržitelných materiálů, mezi nimiž jsou části podvozku a karoserie. Je vyroben z nového typu plastu zvaného Starkle, který obsahuje 20 % recyklovaného a již zpracovaného polypropylenu, aby panely získaly skvrnitý vzhled. Bude také použit na budoucích modelech počínaje Dusterem pro vnější obložení.

 

Autor: Pavel Chřibek

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem