Francouzská vláda chce zachránit automobilový průmysl tím, že bude přispívat na elektromobily

Francouzská vláda přišla s plánem na záchranu automobilového průmyslu v jejich zemi. Bude stát 8 miliard euro.

Vydáno 29.05.2020

Koronavirová krize, nebo možná opatření proti této nemoci, jsou likvidační pro mnohé podniky. Francie se potýká s velkým poklesem na trhu s automobily. Vzdát se ale nehodlají. Francouzská vláda si vyčlenila 8 miliard euro na podporu ekonomiky v automobilové oblasti. 8 miliard euro je v přepočtu asi 215 miliard korun. To je asi osmina rozpočtu České republiky na rok 2020.

Jedna miliarda z oněch osmi má jít na poskytování grantů až 7 tisíc euro (190 tisíc korun) pro občany, aby si koupili nové elektrické vozidlo. Další peníze mají přijít na podporu výroby elektromobilů. Francie se chce stát evropským centrem výroby aut poháněných elektřinou. Chce tak podpořit tisíce pracovních míst. Dva největší výrobci aut ve Francii – Renault a PSA (Peugeot , Citroen a další), slíbily, že budou výrobu soustředit ve Francii. Dle francouzského prezidenta, Emmanuela Macrona, nebude žádné francouzské auto vyrobenézahraničí. Cílem je vytvořit přes milion elektromobilů ročně.

White Car Wrap https://www.nascarwraps.com/collections/white-vinyl-wraps

Dle Macrona je právě na čase. „Naši občané musí kupovat víc aut a to hlavně čistých. Ne za dva, pět nebo deset let, ale hned,“ řekl prezident. Lidem, kteří přejdou ze svého starého auta na „čistší“ model dá jako bonus dalších 3 tisíce euro (80 tisíc korun). Více elektromobilů vyžaduje i více nabíjecích stanic. Jejich počet chce vláda ztrojnásobit. Do konce roku 2021 by jich mělo ve Francii být 100 000. V České republice jsme jich na začátku roku měli ani ne 500 a do konce roku jich má přibýt asi 200.

Francouzský automobilový průmysl klesl o 80%. Renault poprvé za 10 let vykázal roční ztrátu. Přes půl milionu aut se kvůli koronaviru nedočkalo svých majitelů. Další peníze v hodnotě další miliardy euro (27 miliard korun) mají být na výzkum a modernizaci průmyslu. Marconův cíl je vrobit ročně přes milion elektromobilů, a to až do roku 2025.

Baterry

Samozřejmě nesmíme zapomenout na půjčku 5 miliard euro (134 miliard korun) na záchranu Renaultu, ale jedná se jen o půjčku a tato částka prý není zahrnutá v plánovaných oněch 8 miliardách pro průmysl. (více zde) Podmínkou pro tuto půjčku má být to, že se Renault připojí k Francouzko-Německému projektu pro výrobu baterií pro elektromobily. Z toho důvodu Renault přemění svoji továrnu ve Flins na továrnu pro výrobu baterií. Renault kvůli šetření zavře továrny v Dieppe, Choisy-le-Roi a Caudan. Zaručenou budoucnost mají pouze zaměstnanci továrny v Mauberge a Douai. Renault plánuje snížit počet zaměstnanců o 5000 pracovníků. Vládní plán na podporu pracovních míst se těmto lidem určitě bude hodit.

Kdy dojde "čistší" energie ve velkém i k nám?

Zanechte nám komentář níže nebo na našem Facebooku

Kontakt: redakce@auta.cz

Zdroj: bbc

 

Související články

Renault je v ohrožení, varuje francouzský ministr
Francouzský ministr financí, Bruno Le Maire, tvrdí, že automobilka Renault by mohla bez pomoci zvenčí ukončit svoji činnost. O tomto tématu mluvil...
Vydáno 23.05.2020
12 celebrit a jejich úplně první auto
První auto většinou není nic moc. Někomu se může poštěstit a hned od svých mladých let jezdí s něčím, čemu funguje klimatizace, ale pro většinu z...
Vydáno 10.05.2020
Tesla Cybertruck vojenským vozidlem
Možná vás při prvním seznámení s Cybertruckem také napadlo, že by to mohlo být dobré vojenské nebo policejní vozidlo. Jan Peisert spolu s Electric...
Vydáno 06.05.2020

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem