Hyundai uvedla na trh 25. ledna 2021 humanoidního robota s umělou inteligencí, který je schopný obsluhovat zákazníky v prodejnách aut Hyundai a Kia.
Jeho jméno je DAL-e, což je zkratka pro Drive you, Assist you, Link with you-experience a měří asi 1,2 metru. Podle Hyundai je DAL-e průkopníkem automatizovaných zákaznických služeb. Skeptici by možná mohli říct, že je to první robot, který lidem vezme práci. A možná nebudou ani tak moc skeptičtí. Samozřejmě automatizace především výrobních továren už připravila v minulosti lidi o práci, tady jsme ale na úplně jiné úrovni.
DAL-e je výrobkem nejmodernějších technologií, důraz se kladl především na jeho pohybové schopnosti, rozpoznávání obličeje a samozřejmě na zpracování řeči. Další výhodou DAL-e je, že se nemůže nakazit Covidem. Nicméně DAL-e dobře ví, že lidé se touto nemocí nakazit mohou, a tak když přijdete do prodejny bez roušky, DAL-e vás na to upozorní. A klidně s tím přijde až za vámi, protože jeho pohyb zajišťují 4 kolečka, na kterých stojí, takže se může volně pohybovat po prodejně.
Bude se vám věnovat a podávat jakékoli informace o vozidle, které si budete přát. Hyundai chce, aby DAL-e zákazníkům poskytoval informace plynule a zábavnou formou. Má umět působit přátelsky a emotivně, a dokonce být schopný se zákazníky vést plynulý dialog. Taky vás bude nabádat, abyste si s ním udělali selfíčko. Bude také umět reagovat na povely, které zadáte na dotykovou obrazovku. Takže pokud jste takový introvert, že se nedokážete bavit ani s robotem, prostě mu tam něco naklikáte.
Možná byste čekali, že první DAL-e bude v nějaké anglicky mluvící zemi, ale první kousek této technologie budoucnosti zavítá nejprve do Jižní Koreji (to je ta hodná). Konkrétně to bude v autosalonu Hyundai Motor v hlavním městě Soul.
Hyundai chce na svém robotovi neustále pracovat a zdokonalovat jej, aby mohl poskytovat co nejlepší služby a interakce s člověkem.
Nechali byste se obsloužit robotem?
Diskuze na → forum.auta.cz
Kontakt: redakce@auta.cz