Mazda MX-5 se zapsala do dějin jako cenově dostupný roadster s nízkou váhou a skvělou ovladatelností. Bude taková i ta příští?
Doufejme, že bude. Vypadá to nadějně, příští generace MX-5 (modelový rok 2014) by měla udržet svou váhu na 800 kilogramech, takže první políčko si můžeme odškrtnout. Sesterským modelem pro tento malý roadster je Alfa Romeo Spider, takže následující informace snad potěší i Alfisty.
Co motorizace?
Pro Mazdu by měl být k dispozici atmosférický benzínový motor SkyActiv 1,6 s výkonem kolem 130 koní. Alfa by měla mít benzínovou 1,4 s turbem a výkonem kolem 120 koní. Ve spojení s nízkou váhou auta by i tyhle dnes už všední výkony měly na trochu té srandy stačit. Alfa by do Spideru navíc mohla namontovat silnější MultiAir s výkonem blížícím se 300 koním. To už je pořádná porce. A teď ten diesel.
D co? Diesel?
Ano Mazda zvažuje i dieselovou variantu, bojí se ale, že pro naftový roadster není dostačující poptávka. Mazda navíc preferuje chování vysokootáčkového benzínu a bojí se, že diesel by přidal malému roadsteru na váze.
Ještě něco?
Na více detailů si musíme počkat, jedinou další věcí je, že oba modely by měly dostat šestistupňovou manuální i automatickou převodovku. Automat bude za příplatek a bude mít typická "pádla" pod volantem.