Magnum Mk5

Kanadská hračka na trať

Vydáno 31.10.2013
1
/
9

Kanada není zrovna vyhlášenou baštou rychlých aut, možná se to ale změní. Automobilka Magnum představuje svůj model Mk5, který má konkurovat ostatním vyhlášeným okruhovým hračkám typu KTM X-Bow, Ariel Atom nebo BAC Mono. Mk5 je legální i na silnici, tak abyste mohli k nejbližšímu okruhu dojet jinak než na přívěsu. Doma se ale bude cítít až na vyhlazeném asfaltu, kde může plně využít svůj potenciál.

Tenhle kanadský dvousedadlový sportovec, s motorem umístěným vzadu, je poháněn čtyřválcem o výkonu 250 koní. Ten je původem z motocyklu Suzuki Hayabusa a tak se nechá vytočit až do 11 000 otáček. Dvěstěpadesát koní není žádný závratný výkon, díky nízké hmotnosti (545 kg) ale dokáže s Mk5 i tak pěkně zacvičit. Sprint na sto zvládá za 3,2 sekundy a maximální rychlost má hodnotu 240 km/h. Výkon je přenášen na zadní kola přes šestistupňovou manuální sekvenční převodovku. Magnum Mk5 je dlouhý necelé čtyři metry (3914 mm), 1884 mm široký a něco málo přes metr vysoký (1069 mm). Jak už jsme zmínili, suchá váha je pouhých 545 kg, díky tomu je poměr výkon/váha relativně vysoký - 540 koní na tunu. Mk5 jezdí na ultralehkých 18-ti palcových kolech s pneumatikami 225/40 vpředu a 265/35 vzadu. Podvozek je samozřejmě nastavitelný pro různé režimy, o dostatečnou brzdnou sílu se starají čtyřpístkové brzdy.

 

Celá karoserie je vyrobená z karbonu a našlo se dokonce i místo pro kufr - vejdou se do něj prý dvě helmy a malý kufřík. Jestli se Vám Magnum Mk5 líbí, nachystejte si 140 000 amerických dollarů, taková je totiž základní cena. Magnum Cars plánují vyrobit pouze 20 kusů ročně, první by měly najít své majitele koncem roku 2014.

Magnum Mk5

Zdroj: Magnum Cars, Worldcarfans, GTSpirit

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem