EQS se má stát novou vlajkovou lodí Mercedesu. Má mít dojezd až 770 km, kokpit jak z vesmírné lodi a dokáže předvídat, co chcete najít v menu.
EQS není prvním elektromobilem od Mercedesu, ale mohl by se stát prvním důležitým. Zatímco modely EQC a EQA mají stejnou platformu jako jiné Mercedesy s benzinovými a naftovými motory, EQS má mít úplně novou architekturu sestavenou speciálně pro elektromobily.
EQS se tak stane šablonou, ze které bude vycházet několik dalších generací plně elektrických Mercedesů. Navíc EQS má kráčet ve stopách třídy S, což je takový hlavní model této automobilky.
EQS bude k dostání už na konci roku 2021. Pod kapotou by se mělo schovávat 329 koňských sil a baterie o výkonu 108 kWh. Později bude k dostání i s 90kWh baterií. Měřit bude přes 5 metrů na délku a necelé 2 metry na šířku. Na rozdíl od třídy S má mít ale aerodynamičtější tvar. Za 15 minut nabíjení by baterie měla být schopna pojmout tolik energie, abyste ujeli 300 km. Cenově by se měla pohybovat podobně jako právě třída S, což znamená, že bude začínat na nějakých dvou milionech korun.
Na palubovce má 3 obrazovky. Středová má 17,7 palců a obrazovky u řidiče a spolujezdce mají obě úhlopříčku 12,3 palců. Systém poběží na osmijádrovém CPU s ramkou 24 GB. Mercedes EQS bude mít i hlasového asistenta. Na Alexu od Amazonu to zatím nemá, ale v Mercedesu slibují, že dělají pokroky. Displaye v autech často schytávají kritiku, že jsou moc rušivé, a že se v nich zdlouhavě všechno hledá. Mercedes přišel s něčím, čemu říká design nulové vrstvy. AI by mělo umět předvídat to, co si chce řidič navolit a automaticky mu takovou nabídku navrhovat. Řidič by tak nemusel bloudit dílčími menu. Údajně stačí 10 minut na to, abyste se s takovým systémem naučili pracovat.
Obrazovka u spolujezdce pozná, jestli je spolujezdec v autě a když ne, zůstane vypnutá. V případě, že je v autě spolujezdec a obrazovka je zapnutá, dokáže poznat, jestli se na ni dívá řidič a ztlumit se tak, aby řidiče nerozptylovala. Spolujezdec by si tak klidně mohl hledat nějaké sprosťárny a řidič o tom ani nemusí vědět.
EQS má být postavený v uhlíkově neutrální továrně dokonce i s jeho baterií. Už za rok chce Mercedes stavět dalších 7 elektromobilů.
Kontakt: redakce@auta.cz
Zdroj: topgear