Mocná V8 přetrvává: Nový Mustang 2023 si zachová 8 válců i výkon

Ford na autosalónu v Detroitu odhalil zbrusu novou verzi svého Ford Mustang. Nejlepší zprávou je, že si tento americký klenot zachová výkon svého osmiválce.

Vydáno 16.09.2022
1
/
4

Nový Mustang, dostupný ve formě kupé a kabrioletu, nabízí výraznou designovou evoluci zvenku i zevnitř. Zatímco proporce fastbacku zůstaly, designové detaily vozu jsou mnohem ostřejší, se štíhlejšími LED světlomety zakrytými agresivní kapotou, dvojitými otvory pro přívod vzduchu v přední masce pro zlepšení výkonu a agresivními 19palcovými vícepaprskovými litými koly, která jako součást standardního balíčku Performance Pack ukrývají brzdy Brembo.

Na zadní straně vozu najdeme typická světla v podobě tří čar, která se lámou pod hranou víka kufru. Ford říká, že celkově je vzhled zcela nového vozu agresivnější než kdy předtím. Nicméně, uvnitř Mustangu je vyšší technologie a nabízí více luxusu než kdy jindy, tvrdí značka. Ford zrušil design přístrojové desky s „dvojitým obočím“ předchozího vozu, aby uvolnil místo pro dvojici obrazovek, které vylepšují technologii. K přizpůsobitelné 12,4palcové digitální palubní desce ladně navazuje 13,2palcový centrální displej, který se stará o veškeré funkce vozu spolu s informačním a zábavním systémem Ford SYNC4. „Využíváme každý pixel,“ říká Craig Sandvig, manažer interakčního designu Ford Mustang. „Můžeme být kreativní při zobrazování nezbytných jízdních informací a dát řidiči kontrolu nad výběrem barev, klasických měřidel Mustang nebo dokonce ‚klidné‘ obrazovky, kde se zobrazují jen minimální detaily.“ Celkovým výsledkem je Mustang nabušený digitalizací jako nikdy dříve.

Ford také uvádí, že tento nový a moderní interiér je co nejvíce zaměřen právě na řidiče, včetně volantu s plochým spodním okrajem a silnějším věncem. V interiéru také nesmí chybět technologie v podobě Apple CarPlay, Android Auto a bezdrátové nabíjení telefonu.

Konečně se dostáváme k nejdůležitějšímu, a to je motor. Nová 5.0litrová V8 by měla poskytnout hutný zvuk, na který jsme zvyklí. Ford bohužel nenastínil výkon či točivý moment motoru. Domníváme se ale, že 450 koní a 500 Nm točivého momentu by měl hravě překonat. Novinkou, která se na motoru objevuje, je duální těleso škrtící klapky. To znamená, že má jednu pro každou řadu válců. Petrolheady a nadšence manuálních převodovek jistě potěší, že nový Ford Mustang bude dostupný v šestistupňovém manuálu. Pro ty, kteří preferují větší pohodlí, je zde desetistupňový automat. Avšak obě tyto převodovky posílají výkon na zadek, tak jak tomu bylo zvykem doposud.

Podle Eda Krenze, hlavního konstruktéra značky Mustang: „Toto je zatím nejatletičtější a nejdůvěryhodnější Mustang, který lze řídit. Ať už řídíte automatickou nebo manuální převodovku, díky jízdním režimům v kombinaci s jemně vyladěným digitálním ovládáním motoru, odpružení a řízení jsme nyní schopni poskytnout řidičům špičkový výkon kdekoli, od jejich oblíbených silnic až po místní okruhy.

 

Autor článku: Pavel Chřibek

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem