Automobilka Ford odhalila jednorázový Mustang Mach-E 1400. Jedná se o bestii se sedmi motory, se kterou se Ford chystá na závody Nascar. Na silnici ho tak sice neuvidíme, ale za pozornost to určitě stojí.
Už delší dobu se ví, že Ford vydá elektrickou verzi jednoho ze svých nejznámějších modelů a tím je Ford Mustang Mach-E. Ať už máte na elektromobilovou budoucnost názor jakýkoli, Ford ve svou strategii věří, a proto se svým Elektromustangem zašli ještě dál a nechali si vytvořit Mustang Mach-E 1400 a ono čísílko 1400 označuje počet koní, které se tomuto monstru skrývají pod kapotou.
Mustang Mach-E 1400 je výsledkem desetitisícihodinové spolupráce mezi Ford Performance a RTR. Zkratka RTR znamená Ready to Rock! a je to společnost založená člověkem jménem Vaughn Gittin Jr., která vyrábí komponenty pro Ford. Práci RTR můžete vidět u Mustangů, Rangerů nebo F-150 (Raptor). Většinou to funguje tak, že Ford udělá auto a RTR jej následně vyladí a vynese do nebes. V tomto případě Ford i RTR pracovali souběžně od začátku až do konce.
Mach-E 1400 je čtyřdveřové auto se sedmi motory používající lithium-iontové baterie s 56,8kWh. Má pohon 4x4, ale pohon přední nápravy se dá vypnout. Tím sice zlepšíte úhel řízení, ale příjdete o část výkonu, protože 4 motory pohánějí zadní nápravu a 3 motory tu přední. Baterie jsou nastaveny pro akční jízdy, nikoli pro výlety nebo dlouhé tratě. Takže můžete závodit, driftovat anebo děsit důchodce ráno u Kauflandu. Maximální rychlost je 258 km/h. K brždění používá komponenty Brembo a hydraulickou ruční brzdu. Elektronický posilovač kombinuje regenerativní brždění, ABS a kontrolu stability. Nejsilnější verzne Mach-E, která by se měla sériově vyrábět je Mach-E GT. Ten ve srovnání s mach-E 1400 nabízí „pouze“ 459 koní se dvěma motory a rychlostí 200 km/h.
Šéf Fordu pro motorsporty, Mark Rushbrook, řekl, že Mach-E 1400 ukázkou možností, kterých mohou elektromobily dosáhnout. Zakladatel RTR, Vaughn Gittin Jr., zase tvrdí, že když se dostal za volant Mach-E 1400, tak mu to úplně změnilo pohled na to, jaký výkon a točivý moment může auto mít. A to je Gittin profesionální závodník.
Mustang Mach-E 1400 by měl být v akci k vidění na příštím závodě Nascar Cup Series stejně jako elektrický drag racer Mustang Cobra Jet 1400. Jde tedy vidět, že Ford v elektromobily opravdu věří.
Myslíte si, že elektromobily začnou v závodech dominovat nad auty se spalovacími motory?
Zanechte nám komentář níže nebo na našem Facebooku
Kontakt: redakce@auta.cz