V Evropě mezi typické malé užitkové vozy patří Volkswagen Caddy, Renault Kangoo nebo Peugeot Partner, které ve většině případů mají naftový motor. Citroën o zákazníky v této kategorii soutěží se svým modelem Berlingo, ale v budoucnu tomu má být jinak.
Malý roztomilý My Ami Cargo je elektrický užitkový vůz, který bez baterie neváží více jak 425 kilogramů. Využívá baterii o výkonu 5,5 kWh, elektromobil tedy disponuje 8 koňmi. To je ještě méně než historický model 2CV.
Vůz je dle mínění automobilky ideální na přepravu v přeplněných velkoměstech. Je dlouhý 2,41 metrů, široký 1,39 m a vysoký 1,52 m. Úzké cesty jsou pro jižní evropské státy typické a každý, kdo byl v Itálii nebo v Chorvatsku musí uznat, že se nejednou zapotil při jejich projíždění. Takže chápeme, že v této dopravní divočině přepravci chtějí ušetřit čas, ale co ten objem zavazadlového prostoru?
My Ami Cargo byl vyvinut pro přepravu malých lehkých balíků s maximální užitnou zatížeností pouhých 140 kg a přepravním objemem 260 litrů. Celá kabina má objem 400l. A to jen díky tomu, že mu chybí sedadlo pro spolujezdce, ze kterého se stal nákladový prostor.
Nabití baterie trvá z běžné 220 kw zásuvky 3 hodiny a plným nabitím získáte dojezd 75 km. Cena vozu bude začínat na 6 490 euro (cca 167 tis. Kč)
Očividně mají ve Francii dopravní společnosti velké problémy s doručováním balíčků a nebo už má Citroën předjednané smlouvy s přepravními společnostmi.