Deset nejrychlejších aut na elektrický pohon, které jsou k dostání hned anebo alespoň budou v blízké době.
Lotus Evija – Zrychlení z nuly na sto „pod“ 3,0s
Hypercar od Lotusu má výkon 1923 koní. Možná by se dostal i na lepší místo v tomto žebříčku, ale Lotus uvádí jeho zrychlení neurčitě a to: „pod tři sekundy.“ Podobně je na tom i rychlost, kde uvádí: „přes 320 km/h.“ No, jak to dopadne, to teprve uvidíme, ale s váhou 1700 kg to bude určitě zajímavé.
Nio EP9 – 2,7s Blue Vinyl Wrap
Písmena EP znamenají experimentální prototyp, takže by tohle auto normálně v žebříčku nemělo co dělat, ale těchto aut bylo vyrobeno a prodáno šestnáct kusů, a navíc drží oficiální rekord na Nürburgringském okruhu mezi produkčními auty. S výkonem 1341 koní má z nuly na sto za 2,7s.
Tesla Model X – 2,6s
První a určitě ne poslední Tesla v tomto žebříčku. V tomto případě motorismus trošku přestává dávat smysl. Toto sedmimístné SUV s váhou 2,5 tuny a výkonem 778 koní má lepší zrychlení z nuly na sto než spousta benzinových sporťáků a to za 2,7s. Může se tak rovnat Porsche Taycan Turbo S.
Porsche Taycan Turbo S – 2,6s
V žebříčku se objevuje spoustu aut od méně známých značek, z nichž se některé zaměřují přímo na výrobu super elektromobilů. Zatímco ostatní nabízí svá superelektra za šílené ceny a vyrábí pouze omezené počty kusů, Porsche Taycan Turbo S je „normální" sériově vyráběný model. Z nuly na sto má za 2,6s a top speed má omezenou na 260 km/h.
Tesla Model S – 2,3s
Tesla je právě tím dalším výrobcem, který nabízí sériově vyráběné auto za sice ne lidovou, ale alespoň nějakou normální cenu. Některá superelektra v žebříčku se mohou dostat až na desítky milionů korun. Teslu Model S můžete pořídit za „pouhých“ 2,7 milionu korun. Z nuly na sto má za 2,3s, ale nová verze Plaid by se podle Tesly měla dostat dokonce pod 2,0s.
Faraday Future FF91 – 2,2s
Tři motory v tomto autě od čínského start-upu Faraday mají dohromady výkon 1035 koní a z nuly na sto auto udělá za 2,2s. Zatím se jeho prodej plánuje na druhou polovinu roku 2021, ale pouze v Americe. Vůz by měl stát podobně jako Tesla Model S, tedy kolem 2,7 milionu korun.
Gray Vinyl Wrap Pininfarina Battista – 2,0s
Čtyři motory dají dohromady výkon 1877 koní. Oficiální zrychlení potvrzeno nebylo, ale unikla informace, že by to mělo být z nuly na sto za 2,0s. Vyrobeno bude pouze 150 kusů a každý by měl stát přes šedesát milionů korun. Teď už se méně jak tři miliony za Teslu S nezdají, tak hrozné, že?
Tesla Roadster – 1,9s
Top speed 402 km/h, výkon 1000 koní a z nuly na sto za 1,9s. Řeč je o Tesle Roadster druhé generace, která vás vyjde na necelých 6,8 milionu. Auto by tu mohlo být už v roce 2022.
Rimac C_Two 1,85s
Oblíbené místo českých turistů je zároveň kolébkou tohoto auta. Řeč je o Chorvatsku. Auto bylo představené v roce 2018, ale už tehdy se vědělo, že k lidem se dostane nejdřív v roce 2021. Pod kapotou je 1914 koní a z nuly na sto udělá za 1,85s. Z nuly na svoji maximální rychlost, která je 300 km/h, se má údajně dostat za pouhých 11,8s.
Aspark Owl - 1,72s
První místo nakonec ukořistil Japonec Aspark Owl. Má výkon 1985 koní a z nuly na sto zvládne za 1,72s. Aspark tvrdí, že auto má potenciál dostat se až na 1,62s. Jen si to představte, za 1,62s se člověk zvládne tak maximálně podívat z okna a zpátky, zatímco Owl už je daleko od vás. To je jako probudit se v 11 hodin dopoledne a zjistit, že vaše máma už uklidila celý dům. Zatímco vy jste neudělali nic, Owl už má vypráno, vyžehleno a je na cestě do Kauflandu. Top speed má 400 km/h. Vyrobeno bude pouze 50 kusů a auto bude stát přes 76 milionů korun.
Kontakt: redakce@auta.cz
Zdroj: autocar