Dacia Sandero příští generace si udrží svůj klasický hatchback tvar, i když získá elektrickou variant. Styl bude ovlivněn robustními SUV Duster a Bigster.
V roce 2027 se očekává, že Sandero příští generace zůstane postavena na architektuře CMF-B koncernu Renault, což jí umožní zachovat spalovací motory a zároveň přidat elektrickou variantu.
V rozhovoru pro britský magazín Autocar uvedl David Durand, šéf designu značky Dacia, že i když se designový jazyk značky stále více inspiruje off-roadem, není v plánu, že by se Dacia stala čistě SUV značkou. Sandero údajně při svém druhém uvedení na trh nedostane výrazně robustnější úpravu a zvýšení podvozku. „Je to velmi seriózní a dobře vyrobené auto, které tak vyhovuje mnoha zákazníkům. Není snadné inovovat každý typ karoserie a hatchback je zákazníkům velmi dobře známý. Jde o auto, které má hodně místa, což je opravdu součástí DNA značky Dacia, a zároveň je kompaktní, protože se s ním snadno parkuje, dobře se řídí, není příliš těžké a nemá příliš vysokou spotřebu. Hatchback je tedy dobrým řešením."
Na otázku, zda Dacia přemění Sandero na mini-SUV jako se stalo u nového Citroënu C3, Durand odpověděl: „Ne. Redesign proběhne, samozřejmě, ale typ karoserie zůstane hatchback." Dále dodal, že vyšší a off-roadově laděná Sandero Stepway je vnímána téměř jako zcela samostatný model a je důležité toto rozlišení od klasického Sandera zachovat i v příští generaci.
Durand také naznačil, že elektrický Sandero nebude vypadat výrazně odlišně od benzínového auta. Řekl: „Myslím si, že elektromobil může být jen pohonnou jednotkou. Není to tak, že když jde o elektromobil, potřebujete speciální design.“
Zdroj: Dacia, Autocar.co.uk