Následující generace BMW řady 5 má být uvedena na trh v roce 2023, ale jak odhalují špionážní záběry, německý výrobce už zahájil vývojové práce na novém super sedanu M5, který dorazí o rok později.
Nové BMW M5 nejspíš převezme hybridní pohonné ústrojí z připravovaného super SUV XM, které automobilka představí v letošním roce. Mělo by jít o nově vyvinutý systém M Hybrid, který bude kombinovat 4,4litrový přeplňovaný motor V8 s elektromotrem. Společně poskytnou kombinovaný maximální výkon 750 koní a točivý moment 1000 Nm.
Hybridní systém tedy poprvé v M5 umožní jízdu pouze na elektřinu. Dle tiskové zprávy by měl vůz zvládnout čistě na elektřinu 80 km.
Nová M5 bude mít i nadále pohon všech čtyř kol a výběr z několika jízdních režimů. Dvouspojková převodovka je nepravděpodobná, BMW u současných M3, M4 a M5 přechází z DCT na tradiční automaty. Očekává se vylepšená verze současného osmistupňového automatu, která si poradí s extra točivým momentem nového vozu.
Základní informace o modelu
Automobilka vyrábí model M5 už od roku 1985. Tehdy byl na trh uveden jako nejrychlejší sedan na světě (E28).
V soušasnosti je BMW M5 luxusní sportovní sedan vyšší střední třídy, který je vrcholnou variantou mnichovské řady 5. Druhá generace (M5 E34) a čtvrtá generace (M5 E60) vznikaly také jako kombi M5 Touring. V roce 2017 byla uvedena na trh šestá generace M5 F90, která poprvé nabízí pohon všech kol. Předchozí generace byly dostupné pouze s pohonem zadních kol.
Konkurenční vozy jsoou například Porsche Panamera, Jaguar XJR 575 nebo Mercedes E63 AMG.