Po měsících upoutávek se fandové japonského ostrého hatchbacku konečně dočkali. Honda totiž koncem července představila svůj nový Civic Type R, a to v Los Angeles.
Při okázalém odhalení Civicu Type R Honda zadržela údaje o výkonu a točivém momentu přeplňovaného motoru s tím, že bude mít ještě větší výkon než předchozí generace. Starý Type R dosahoval výkonu 306 koní ze svého 2,0litrového čtyřválcového motoru. Co ale konkrétně víme, že nový Type R má upravené sání a s ním i výfukové potrubí. Motor bude disponovat jedním turbodmychadlem a výkon by se měl pohybovat okolo 315 koní.
Nový model je také vybaven novým aktivním výfukovým ventilem, který dokáže zběsilý čtyřválcový zvuk ve vyšších otáčkách utlumit anebo naopak umocnit, a to na základě zvoleného jízdního režimu a stylu jízdy. Dobrá zpráva pro všechny milovníky plného požitku z jízdy je, že Civic se bude prodávat se šestistupňovým manuálem. Toto řazení bylo přepracováno a dostalo optimalizovanější vzor řazení. Stejně jako dříve je standardem přední diferenciál s omezenou svorností Replica Handbags .
Honda říká, že nový Type R bude odměňující a „návykový“ co se řízení týče. Díky vylepšenému odpružení a výkonu řízení má být pocit z jízdy příjemný a poutavý. S větším výkonem, novým podvozkem a větší tuhostí karoserie, to zní jako by nový Type R měl vše proto, aby za volantem poskytoval vzrušující zážitek.
Stejně důležité je, že Honda zajistila, aby Type R s jistotou zastavil. 19palcová kola jsou obalena pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S o 20 mm širšími než pryž předchozího modelu, které by měly poskytovat ostrý záběr v zatáčkách a při prudké akceleraci a zastavení. Velké, červené třmeny Brembo vpředu stlačující dvoudílné rotory se postarají o to, aby Type R správně brzdil, a hra Hondy s karoserií měla za následek lepší chlazení brzd, zatímco masážní posilovač brzd zlepšuje pocit z pedálu.
Co se exteriéru týče, navzdory tomu, že Civic jedenácté generace získal cheap replica handbags vyzrálejší styl, Civic
Type R odvádí dobrou práci a odlišuje se od zbytku modelové řady. Zatímco celá řada Civic přišla o svůj race boy design, nový model bude přitažlivější pro ty, kterým se předchozí design zdál příliš divoký. Nový Type R je o 2 centimetry delší, 1,5 centimetrů širší a o 1 centimetr nižší než odcházející model a každý aerodynamický prvek má svůj důvod. Z profilu pomáhají boční prahy přesměrovat vítr pro lepší aerodynamiku. Na rozdíl od jakéhokoli jiného Civicu se druhá polovina zadních dveří rozšiřuje směrem ven a dává Type R agresivnější vzhled. Zadní část má i nadále nejlepší úhel, s masivním křídlem, které je těžké přehlédnout a přepracovaným zadním difuzorem, který ukrývá charakteristický tříkruhový výfukový systém.
Z interiéru stojí za zmínku červená sedadla a červený koberec, dva charakteristické prvky pro Type R jsou zpět. Jízdní režim R+ bude zobrazovat exkluzivní grafiku s otáčkami motoru, kontrolkami a ukazatelem zařazené převodovky zobrazenými nahoře, zatímco na spodním displeji budou další informace zvolené řidičem. Do informačního a zábavního systému jsou začleněny také stopky pro zaznamenávání časů kol a možnost sdílet jízdní videa. Pro ty, kteří si rádi nastavují vlastní jízdní režimy, nabízí nové nastavení Individual možnost přizpůsobení.
Pokud Vás Civic Type R zaujal a jste rozhodnuti si jej pořídit, budete si muset počkat do letošního podzimu. Cena však stále není známá, ale odhadujeme, že se nebude o moc lišit od předchozího modelu, který začínal na 965 000 Kč.
Autor: Pavel Chřibek