Jihokorejská automobilka ukázala vzhled a představila technologie nové Hyundai Kony
Novinka přijíždí s modernizovaným designem a od předchozí generace se liší většími rozměry. Délka elektromobilu je 4355 mm, což je dokonce o 175 mm více než u předchůdce. Vnější šířka narostla o 25 mm na 1825 mm a výška modelu vzrostla o 20 mm na 1575 mm. Rozvor se prodloužil o 60 mm (2660 mm). Objem kufru je slušných 466 litrů a přední úložný prostor nabídne navíc ještě dalších 27 litrů. Robustní, dynamický vzhled a uhlazené křivky zajistily koeficient odporu vzduchu 0,27.
Sportovnější N Line je vybavena černými zpětnými zrcátky, černou střechou, dvěma koncovkami výfuku a stříbrnými bočními prahy. I tvar karoserie působí o něco dravějším dojmem.
Když nakoukneme do interiéru vozidla, působí na nás mírně futuristickým dojmem. Prim hraje panoramatická zobrazovací plocha, kterou tvoří dvě 12,3palcové obrazovky. Digitální přístrojový štít umožňuje řidiči spolu s head-up displejem perfektní přehled o jízdních datech a aktivovaných systémech. Ve výbavě najdeme také systém digitálního klíče Digital Key 2 Touch, kompletní bezdrátové aktualizace OTA (Over-the-Air) a online informační a navigační systém ccNC (Connected Car Navigation Cockpit). Posádce je k dispozici 12V zásuvka a čtyři USB-C porty. A jsme si jistí, že někteří z vás ocení zachování analogových tlačítek pro ovládání základního rozhraní infotainmentu a klimatizace.
Druhá generace SUV Kona se představí jako hybrid a elektromobil, ale bude k dispozici také se spalovacím motorem. Všechny druhy pohonů budou dostupné i ve sportovnější verzi modelu N Line. Elektrická verze bude na výběr v základní a výkonnější variantě. Na jejich srovnání se podívejte v následující tabulce.
Varianta | Kona Electric 48,4 | Kona Electric 65,4 |
Kapacita baterie [kWh] | 48,4 | 65,4 |
Maximální výkon [kW] | 115 | 160 |
Točivý moment [N.m] | 255 | 255 |
Pohon | FWD | FWD |
Podle předběžného odhadu dle WLTP nabídne výkonnější verze dojezd na jedno nabití až 490 kilometrů. Nabíjení z 10 % na 80 % kapacity baterie zvládne rychlonabíječka za 41 minut.
Z bezpečnostních systémů zmíníme například:
- - Soubor vyspělých asistenčních systémů SmartSense ADAS (Advanced Driver Assistance System
- - Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist)
- - Kamerové sledování mrtvého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor)
- - Dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent RSPA (Remote Smart Parking Assist)
- - Systém pro sledování stavu bdělosti řidiče DSM (Driver Status Monitor)
- - Asistent pro sledování únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning)
- - 360° kamerový systém SVM (Surround View Monitor)
- Více informací o novém modelu najdete v oficiální zprávě automobilky zde
V rámci své strategie chce automobilka představit do roku 2030 ještě 11 nových elektromobilů.