Divize M výkonných vozů BMW dá sedmé generaci BMW M5 nový hybridní pohon, který zvýší její rezervy na „přes 700 koní“ a nabídne „omezenou kompatibilitu s elektrickým pohonem“, potvrdil zdroj blízký německé automobilce. Nová super-limuzína, která má být uvedena do prodeje v roce 2024, patří mezi řadu modelů M, které přejdou z konvenčního benzínového motoru na plug-in hybridní pohon, a to krokem, který mu zajistí nárůst výkonu a točivého momentu.
Podívejte se na naši nabídku vozů značky BMW.
Interně vyráběná synchronní jednotka údajně funguje v kombinaci s dále vyvinutou verzí motoru BMW V8 o objemu 4,4 litru s dvojitým přeplňováním, který používá dnešní šestá generace BMW M5 s kódovým označením S 63. Přítomnost elektromotoru má zvýšit rezervy M5 o více než 200 koní. Stejně jako u dnešního BMW M5 bude pohon veden přes osmistupňovou automatickou převodovku s měničem točivého momentu s řadicími pádly na volantu, zatímco plně variabilní systém pohonu všech kol xDrive přinese výrazné rozdělování výkonu na zadní nápravu.
Mezi klíčové charakteristické rysy zde zobrazeného prototypu patří rozšířené přední a zadní rozchody. Mezi další jasné dary identity nového modelu M patří výkonný brzdový systém a čtyřnásobné koncovky výfuku. Rozhodnutí poskytnout M5 hybridní pohon přichází poté, co konkurenční Mercedes-AMG uvedl na trh GT63 E-Performance 4Matic+. Využívá dvojitě přeplňovaný 4,0litrový motor V8 v kombinaci s elektromotorem umístěným vzadu, což vede k celkovému výkonu 831 koní.
Nedávné zprávy médií naznačovaly, že BMW M plánuje vybavit příští M5 čistě elektrickým pohonem. Ačkoli to bylo vyloučeno, můžeme potvrdit, že BMW M plánuje vlastní verzi připravovaného sedanu i5 EV.
Autor: Pavel Chřibek