Porsche představilo modely 911 Turbo a 911 Turbo S u příležitosti 40. výročí jejich vzniku.
Před padesáti lety bylo na Frankfurtském autosalonu představeno první Porsche 911, o deset let později vzniklo první Porsche Turbo. Za 40 let si stihlo tohle Porsche udělat opravdu skvělé jméno a my se teď můžeme blíže podívat na jeho nejnovější verzi.
Co je pod kapotou?
Šestiválec o objemu 3,8 litru, který díky přeplňování dvěma turbodmychadly s variabilní geometrií lopatek dosahuje výkonu 520 koní ve variantě Turbo a 560 koní u Turbo S. Obě varianty mají pohon všech kol a sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku PDK.
Jak rychle jede?
Rychle, hodně rychle. Z nuly na sto to Turbu trvá 3,2 sekundy, Turbo S to zvládne za 2,9. Maximální rychlosti jsou potom 315 respektive 318 km/h.
Ještě něco zajímavého?
Je toho víc, ale vybereme třeba natáčení zadních kol. Při rychlostech do 50 km/h se při zatáčení natočí zadní kola opačným směrem než ty přední a zmenšují tak poloměr otáčení, takže je lehčí zaparkovat. Při vyšších rychlostech se zadní kola natáčí stejným směrem jako ta přední, což zvyšuje stabilitu vozu a umožňuje mu projíždět zatáčky ve větších rychlostech. Zároveň to poskytuje řidiči větší kontrolu nad vozem.