Audi vyvíjí výkonově zaměřenou verzi svého nového Q6 e-tron a bylo právě poprvé zastihnuto při testování na silnici. Mohlo by převzít známý odznak RS od Audi a stát se prvním čistě elektrickým SUV Audi, kterému se to podařilo, a teprve druhým RS EV této značky po RS e-tron GT.
Dosud jsme byli svědky pouze toho, že Audi udělovalo nejsportovnějším modelům SUV e-tron odznak „S“. Nicméně Q6 bude sedět na nové architektuře PPE, která bude sdílena s Porsche Macan nové generace. Díky vylepšenému nabíjení, dojezdu a velikosti baterií by OOP měly zaručovat plnotučný model RS Q6 e-tron.
Z těchto nejnovějších snímků můžeme vidět, že RS Q6 e-tron nabídne oproti běžnému modelu některé nové stylové prvky. K zahlédnutí bylo testování Q6 e-tron ve formě kupé i SUV, ačkoli verze RS byla zatím spatřena pouze v karoserii SUV. Vzhledem k popularitě kupé- SUV od Audi bychom měli vidět model RS Q6 e-tron dostupný také se svažující se linií střechy. Přední část RS používá stejný podpis rozdělených světlometů jako u Q6 a připravovaného A6 e-tron, i když pod ním můžeme vidět nové vertikální otvory pro přívod vzduchu. Kola z lehké slitiny se neliší od těch, která jsou k vidění na testovacích vozech Q6, ale brzdové třmeny byly nalakovány červeně, což by mohlo naznačovat, že RS získá větší brzdnou sílu. Soudě podle RS e-tron GT budou celkové designové úpravy omezeny na minimum.
Architektura PPE je evolucí platformy J1, kterou e-tron GT používá. To znamená, že by si model mohl vypůjčit 800voltovou pohonnou jednotku tohoto vozu o výkonu 636 koní a také superrychlé nabíjení až 350 kW. Model RS by měl být postaven na stejné výrobní lince jako standardní Q6 e-tron v továrně Audi v Ingolstadtu. Můžeme očekávat, že uvedení sportovního SUV uvidíme někdy v roce 2024.
Autor: Pavel Chřibek