Nové Volvo ES90 odhaleno!

Zcela nové ES90 je první elektrické Volvo, které není SUV, ale aerodynamický hatchback, který má dojezd přes 640 km.

Vydáno 06.03.2025
1
/
7

Švédská automobilka prezentuje pětimetrové ES90 jako svou technologickou vlajkovou loď, a to díky řadě pokročilých funkcí a mohutnému výpočetnímu výkonu, který umožní rozsáhlé aktualizace a vylepšení prostřednictvím bezdrátových aktualizací (over-the-air).

Ačkoli se z profilu zdánlivě jedná o sedan, Volvo tvrdí, že díky chytrému designu se mu podařilo zkombinovat zvýšenou pozici za volantem a světlou výšku SUV (která je o 4 cm nižší než u modelu EX90) s karoserií typu fastback; ve skutečnosti se jedná o pětidveřový vůz se zadními výklopnými dveřmi (hatchback).

Design se řídí vzorem modelu EX90, včetně velkého viditelného lidarového senzoru na střeše. Jedná se také o nejvíce aerodynamické Volvo v historii. Jeho součinitel odporu vzduchu je 0,25. ES90 je druhé Volvo uvedené na trh s elektrickou architekturou SPA2 po příbuzném SUV EX90. Nabízeny jsou tři možnosti pohonu spolu se dvěma velikostmi baterií, které mají vylepšený software a hardware pro správu energie, což umožňuje delší dojezd.

K dispozici je standardní model Single Motor s pohonem zadních kol o výkonu 328 koní, model Twin Motor s pohonem všech kol o výkonu 443 koní a verze Twin Motor Performance s výkonem 671 koní. Časy zrychlení z 0 na 100 km/h pro tohle trio jsou 6,9 sekundy, 5,6 sekundy a 4,0 sekundy, přičemž maximální rychlost všech tří modelů je omezena na 180 km/h.

Možnosti baterií jsou 88 kWh a 102 kWh pro udávaný dojezd přibližně 700 km. Předpokládaný dojezd modelu s menší baterií je přibližně 650 km. Verze s jedním motorem je dodávána s menší baterií a verze s dvěma motory s větší baterií.

ES90 má podobnou velikost jako vozy jako BMW i5, Mercedes EQE a Lucid Air, s délkou pět metrů, šířkou těsně pod dva metry a výškou něco málo přes 1,5 metru. Dlouhý rozvor 3,1 metru umožňuje dostatek prostoru pro nohy cestujících vzadu. Objem zavazadlového prostoru je 425 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1256 litrů. K dispozici je také 22litrový přední kufr (frunk), který je určen pro uložení nabíjecích kabelů.

Přední kabina do značné míry kopíruje kabinu modelu EX90, s lehkým a vzdušným dojmem a prémiovými skandinávskými obklady a materiály, včetně recyklovaných možností. K dispozici je také elektronické panoramatické střešní okno.

 

Zdroj: Volvo, Autocar.co.uk

 

 

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem