Mercedes se v nadcházejících letech chystá drasticky změnit svou řadu elektromobilů, ale než tak učiní, EQA projde faceliftem, aby byl konkurenceschopný nové iX1 od BMW a Volvu XC40 Recharge.
EQA je tu s námi od roku 2021, takže nový facelift malého elektrického SUV přichází poměrně brzy. Soudě podle těchto špionážních záběrů dostane aktualizovaný model skromné vnější úpravy. Přední část faceliftované EQA bude mít nový styl předního nárazníku, pravděpodobně bude aerodynamicky efektivnější, a můžeme také vidět novou masku chladiče a podpis světlometů.
Na zádi je více kamufláže, což naznačuje, že zadní světla a spodní zadní nárazník projde přepracováním. Základem EQA je platforma MFA2, která také sedí pod podobně velkým SUV GLA s motorem s vnitřním spalováním. Mercedes masivně investuje do své nové platformy MMA, která bude v roce 2024 tvořit základ nového základního člena modelové řady EQ, takže neočekávejte velké aktualizace pohonného ústrojí EQA.
Aktuální EQA ve verzi 250+ může podle Mercedesu dosáhnout konkurenceschopných 500 kilometrů na jedno nabití. Verze 300 a 350 jsou dobré pro dojezd až 416 kilometrů, takže zde neočekáváme dramatické změny. Rychlost nabíjení pro EQA je maximálně 100 kW, což je trochu zklamáním ve srovnání s konkurenty, jako je Ford Mustang Mach-E a Volvo XC40 dual-motor Recharge, oba nabízejí nabíjení 150 kW. U přepracovaného EQA bychom očekávali určité zlepšení.
Nový MB.OS od Mercedesu bude uveden na trh v roce 2024, ale firma říká, že to bude debutovat na zcela novém voze. Vylučuje, že by se technologie objevila v aktualizovaném EQA.
Autor: Pavel Chřibek
Car Wraps https://www.nascarwraps.com