Plně elektrická verze elegantního crossoveru Peugeot přišla s větším dojezdem a lepším nabíjením. V prodeji je tento model už od října, ovšem teď nabídku rozšiřují výbavy Allure a GT.
Peugeot 408 je postaven na stejné platformě jako 308 a sesterský model Opel Astra, ale s mírně prodlouženým rozvorem je delší než oba tyto modely. Díky tomu mohl Peugeot do podvozku modelu E-408 namontovat novou, mírně větší baterii s využitelnou kapacitou 58,2 kWh, což je více než 54kWh baterie v modelu E-308.
Vylepšení pomáhá modelu E-408 dosáhnout dojezdu 452 kilometrů, což je o 38 kilometrů více než u modelu E-308, ovšem to není vše, lepších hodnot dosahuje také maximální rychlost nabíjení - 120 kW, což je o 20 kW více než u modelu E-308. To umožňuje doplnění energie z 20 % na 80 % za přibližně 30 minut. Standardně je součástí výbavy energeticky úsporné tepelné čerpadlo a 11kW třífázová palubní nabíječka, kterou lze ovládat a optimalizovat pro nabíjení mimo špičku prostřednictvím aplikace Peugeot pro smartphony. Místo 156koňového elektromotoru s točivým momentem 270 Nm z modelu E-308 dostal E-408 výkonnější pohonnou jednotku. Ta byla vylepšena na výkon 210 koní s točivým momentem 345 Nm. Tyto hodnoty jsou dosaženy v režimu Sport, kde vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy (což je o 2,2 sekundy rychleji než E-308). V režimech Normal a Eco je výkon snížen, aby se prodloužil potenciální dojezd.
Kupující mohou volit mezi výbavami Allure a GT. Allure je vybaven 19palcovými koly, LED světlomety, bezdrátovým Apple CarPlay a Android Auto, couvací kamerou, dvouzónovou automatickou klimatizací, vyhřívaným sedadlem řidiče a vyhřívaným volantem. Výbava GT přidává maticové LED světlomety, 3D přístrojový panel, hliníkové vnitřní obložení, bezdotykové ovládání pátých dveří a více asistenčních technologií pro řidiče.
Až na úplné detaily nejsou mezi elektrickým a hybridním modelem 408 žádné vizuální rozdíly a interiér je také identický. Uvnitř je 10,1palcový centrální dotykový displej, samostatný displej s nastavitelnými zkratkovými tlačítky „i-Toggle“ a 10palcový digitální displej pro řidiče.
Zdroj: Autoexpress.co.uk