Německý výrobce oficiálně představil nový ID.7. Jde o velký a elegantní sedan, který chce posílit podíl automobilky na klíčovém trhu výkonných elektromobilů.
Díky rozměrům, které jsou 4961 mm na délku, 1862 mm na šířku a 1538 mm na výšku, se nový model v hierarchii automobilky řadí nad VW Passat, kterému slouží jako nepřímá elektrická alternativa. Ve skutečnosti se ovšem velikostí podobá spíše luxusnímu sedanu Volkswagen Arteon. Díky velice aerodynamické siluetě má vynikající koeficient odporu vzduchu 0,23.
Volkswagen ID.7 už se vyráběl s tím, že musí zvládat na čistě elektrický dojezd dlouhé vzdálenosti. Nakonec nabízí ve verzi ID.7 Pro S dojezd na elektřinu až 700 kilometrů, díky čemuž překonává i konkurenta Teslu Model 3. Novinka je vybavena novým 86kWh akumulátorem, který zatím ještě nepoužívá žádný elektromobil značky Volkswagen. Jde o elektromobil značky VW s nejdelším dojezdem a také ID.7 Pro S nabízí nejrychlejší nabíjení, které zvládá při rychlosti 200 kW. V nabídce bude i menší 77kWh baterie, kterou známe z modelů ID.3, ID.4, ID.5 a ID.Buzz. Ta bude spojena s dojezdem 615 kilometrů a bude schopna nabíjení až 170 kW.
Od uvedení na trh budou obě varianty jednomotorové s pohonem zadních kol. Využívat budou nově vyvinutý motor a jednorychlostní převodovku, o které se tvrdí, že zvyšuje účinnost. Volkswagen ID.7 bude v základu poskytovat výkon 210 kW (286 koní) a točivý moment 545 N.m. Později bude uvedena ještě výkonnější dvoumotorová verze GTX.
Interiér se soustředí hlavně na praktičnost, ale různé doplňky zvyšují luxus. Řeč je o panoramatické střeše, která se stisknutím tlačítka přepne z neprůhledné na průhlednou, volitelných masážních sedadlech či head-up displeji, který zobrazuje základní jízdní údaje, navigaci i dopravní značky.
Přední sedačky jsou elektricky nastavitelné dokonce ve čtrnácti směrech. Příplatková verze pak nabízí vyhřívání či ventilaci. Dostupná je masážní funkce díky deseti vzduchovým polštářkům v opěradle ve variantě sedadel ergoComfort. Verze ergoPremium má navíc dvojici polštářků v sedáku, které ulevují pánvi a páteři během dlouhých cest.
V Evropě se novinka dostane do prodeje už letošní podzim.