Rok 2022 je tu a to znamená, že je nejvyšší čas představit si nejočekávanější automobilové novinky, na které se můžeme těšit
Alfa Romeo Tonale
Tonale je kompaktní SUV, které se ve formě konceptu představilo poprvé už na ženevském autosalonu v roce 2019 a původně se plánovalo, že bude na trh uvedeno v roce 2021. Jenže přišla pandemie, čipová krize a plány se musely změnit.
Půjde o 4,528 m dlouhý, 1,835 m široký a 1,604 m vysoký vůz, který zaujme sportovně laděnými tvary. Nabídka pak bude zahrnovat deriváty Veloce, Ti a Super, podobně jako u ostatních modelů, ani tady není vyloučen příchod ostré Alfy Romeo Tonale Quadrifoglio.
Půjde o klíčový model, který pomůže italské automobilce opět na výsluní?
Audi A6 e-tron
Německá automobilka letos chystá novinek hned několik. Kromě velkého SUV Q6 e-tron přijde také sedan A6 e-tron, jehož koncept se představil v roce 2021 na autosalonu v Šanghaji. Jde o čistě elektrický vůz, který slibuje dojezd až 700 kilometrů a chce konkurovat modelu S od Tesly. Základem automobilu bude nová platforma PPE - Premium Platform Electric.
Koncepční vůz má s aktuálním modelem A6 společné pouze vnější rozměry. Karoserie je dlouhá 4,96 m, široká 1,96 m a vysoká 1,44 m.
BMW řady 7
I BMW toho letošní rok chystá víc, konkrétně masivní XM, rodinný kombík M3 Touring a subkompaktní sportovní kupé M2. Nejvíc se těšíme na vlajkovou loď automobilky, BMW řady 7, která dorazí s celou paletou motorů včetně hybridu a čistě elektrické verze. Základem automobilu bude upravená platforma CLAR a modelová řada přijde o tradiční dvanáctiválcovou variantu.
Datum premiéry nového modelu zatím BMW nepotvrdilo, ale spekuluje se o druhé polovině roku 2022.
Ferrari Purosangue
Jde o vůbec první SUV italské značky. Výkonný model, který chce konkurovat Aston Martin DBX a Lamborghini Urus, je italskou automobilkou popisováno jako „Ferrari Utility Vehicle“ čili nadsazeně FUV. Na první pohled zaujme karoserie posazená překvapivě nízko u země.
Plochý aerodynamický podvozek je tak nízko posazený, že očekáváme, že Ferrari nasadí nějaký druh vzduchového odpružení, aby podle potřeby zvýšil a snížil světlou výšku Purosangue.
SUV se v dnešní době může zdát trochu jako sázka na jistotu. Automobilky Porsche, Maserati, Bentley nebo Rolls-Royce slaví se svými sportovně užitkovými vozy úspěch. Zařadí se Ferrari mezi ně?
Fiat Panda
Nová Panda má být založena na konceptu Centoventi, který byl představen na autosalonu v Ženevě 2019. Hlavním lákadlem mají být nízké pořizovací a provozní náklady. Základem automobilu bude platforma CMP, kterou známe od úspěšných modelů Peugeot 208 a Opel Corsa. Tato platforma umožňuje benzínovou, naftovou a elektrickou verzi modelu, což by znamenalo, že výroba Pandy bude výrazně levnější.
Už z minulosti víme, že Fiat malá auta umí. Potvrdí to i tenhle model?
Honda Civic
Nejůspěšnější model japonské automobilky přijde už ve své jedenácté generaci. Nový Civic, který se představí jako pětidveřový hatchback, bude konkurovat vozům jako je Ford Focus, nový Peugeot 308 a VW Golf. Novinkou je, že Civic bude dostupný výhradně s hybridním pohonem převzatým z nového crossoveru HR-V.
Podrobnější detaily o novém hatchbacku budou oznámeny v nadcházejících měsících a vůz by měl dorazit ve druhé půlce roku.
Hyundai Ioniq 6
Předlohou modelu Ioniq 6, elegantního sportovního sedanu, je koncept Prophecy. Sériová verze se mu bude nejspíš hodně podobat. Technika vozu bude pravděpodobně vycházet z Ioniqu 5, se kterým bude sdílet řadu komponentů. Vypadá to ale, že po hranaté pětce, můžeme očekávat zaoblenou šestku. Na detailnější informace si ale budeme muset ještě nějakou dobu počkat.