Zlaté české ručičky mají i v dnešní době co nabídnout. Tentokrát je to osvětlená přezka bezpečnostního pásu. To, co na první pohled může lidem připadat jen jako další otravná věc, která nám připomíná, že bychom se měli zapnout v sobě skrývá něco víc.
Ano někoho to pravděpodobně bude obtěžovat stejně jako zvuk, který nám oznamuje, že jsme se nezapnuli. Nicméně tato vychytávka je určena hlavně pro noční cesty. Jedna věc je nezapnout si pás, když jsem na chatě a jedu vyhodit odpad do kontejneru sto metrů daleko. Jet domů z práce v deset hodin večer, je věc úplně jiná, to už bychom se určitě zapnout měli. Někomu se ale může stát, že se mu ve tmě zapínání pásu jen těžko hledá. To je jedna z věcí, ke které je osvětlená spona bezpečnostního pásu určena.
Spona svítí červeně pokud v ní pás není. Jakmile se do ní zapojí, světlo na chvíli zazelená, aby řidič věděl, že se mu povedlo zasunout…. a pak zbělá. Bílá značí, že je vše v pořádku, nemůže se tak stát, že by si řidič zapomněl zapnout pásy nebo je zapnul špatně. To, že je řidič na sedadle pozná snímač hmotnosti v sedadle. Bílá barva také pomůže řidiči pás snáze nahmatat a odepnout.
Škoda si prý nechala patentovat mnohem více nápadů. Například jsou to koberečky z dutých vláken. Mají se lépe čistit a obtížněji zašpinit. Nebo jakýsi flexibilní držák do kufru. Ten je na trhu sice už déle, ale stále je to patent Škodovky. Škoda si také patentovala spoustu nápadů nejen do aut, ale i do jejich továren. Například kamery na výrobních linkách, které dokáží přesně srovnat části auta před svařováním, což má celý proces urychlit a upřesnit.
Osvětlená přezka a podobné věcí mají v duchu sloganu Škodovky „Simply Clever“ zjednodušit život řidičům. To se pravděpodobně stane, i když člověka napadne, že celá záležitost se dá vyřešit tím, že se mi rozsvítí v autě, když otevřu dveře. Jakmile si ale člověk tuto vychytávku vyzkouší, stěžovat si určitě nebude.
Toto světlo je vychytávkou pro klasický tříbodový bezpečnostní pás. Ten před více než šedesáti lety uvedla automobilka Volvo. Ta je známá svou náročností na bezpečnost. V rámci všeobecného dobra Volvo tento typ mechanismu zdarma poskytla i ostatním automobilkám, aby bylo na silnici co nejvíc bezpečno. Když to zavedli, spousta řidičů si stěžovala, že jde o porušení lidských práv a vynález odmítali. Tvrdili, že používat jej není vůbec dobrý nápad. Dnes nám to přijde naprosto směšné.
Nepřipomíná vám to něco?
Zanechte nám komentář níže nebo na našem Facebooku
Kontakt: redakce@auta.cz