Papamobil je auto, kterým jezdí papež při různých návštěvách všemožných zemí a vystoupení. Současný papež František se zajímá o životní prostředí, tak ho určitě potěší jeho nový papamobil s vodíkovým pohonem.
Spousta lidí, když vidí starobylé kostely postavené podle stovky let starých slohů, si neuvědomuje, že i církev jde ruku v ruce s novými technologiemi. Oni i samotní vysoko postavení církevní hodnostáři jsou většinou starší lidé, u kterých se všeobecně předpokládá, že si s elektronikou moc nerozumí. A možná je to pravda, to ale neznamená, že ji nemohou používat. Dnes už není neobvyklé vidět papeže klikat prstem na tabletu.
Další zajímavou vychytávkou může být i nový papamobil s vodíkovým pohonem. Toyota a Japonské biskupství se spojili a ukázali papeži Františkovi plody své práce. Nový papamobil je založený na modelu Toyota Mirai. Klimatické změny Papeže Františka zajímají, takže mu Japonci určitě vyšli naproti. Papamobil Toyota Mirai má samozřejmě řadu změn, aby vyhovoval papežským potřebám. Vzadu má vyvýšené zadní sedadlo a bezpečnostní klec, aby na něj lidé dobře viděli během jeho veřejných vystoupení. PapaMirai má LED osvětlení, vepředu diplomatické vlaječky a v zadu má pozlacené vatikánské insignie. Nechybí ani schůdky, aby se papež František (nebo jeho případný následovník) mohl do svého auta pohodlně a bezpečně dostat.
Auto je poháněné elektrickým motorem s výkonem 153 koní. Motor je napájený právě vodíkovým generátorem. Dojezd má mít až 500 km. Motor vyrábí elektřinu z vodíku a okolního vzduchu a z jeho výfuku vychází pouze voda.
Toyota Mirai
Toyota Mirai má sama o sobě také výkon 153 koní a dojezd 500 mil. Z nuly na sto za 9 sekund a maximální rychlost 178 km/h. Papež se v papamobilu takovou rychlostí asi prohánět nebude, ale pravděpodobně by mohl. Jeden automobil na vodíkový pohon svět asi nespasí, ale papež má určitě dost velký vliv na to, aby šel vzorem i ostatním. Co myslíte vy?
Pořídí si kvůli papeži víc lidí auta s ekologičtějším pohonem?
Zanechte nám komentář níže nebo na našem Facebooku
Kontakt: redakce@auta.cz
Zdroj: autoxrps