Pohonné ústrojí vyvinuté Porsche bylo zvýšeno z 250 kW ve voze Gen2 na 350 kW, přičemž rekuperace energie zadní brzdy se více než zdvojnásobila, a to na 600 kW. Tato vylepšení jsou částečně díky přidání předního motoru, který podporuje maximální regeneraci, takže vzadu již nejsou nutné hydraulické brzdy. Rekuperovaná energie představuje více než 40 % energie použité v závodě, uvedlo Porsche.
Kromě pohonné jednotky je zbytek vozu, například podvozek, baterie a aerodynamika, standardní součástí Formule E. U těchto součástí je kladen důraz na udržitelnost: baterie Williams Advanced Engineering budou na konci recyklovány nebo znovu použity. 99X Electric Gen3 bude mít svůj debut na Mexico City E-Prix dne 14. ledna 2023. Podle Floriana Modlingera, šéfa Porsche pro Formuli E, je Porsche přesvědčeno, že učiní další pokrok ve vývoji vozu před začátkem sezóny. Modlinger řekl: „Doufáme, že nová vozidla Gen3, včetně našeho Porsche 99X Electric Gen3, udělají závody pro fanoušky ještě velkolepějšími, a ještě více posílí popularitu Formule E po celém světě“.
Thomas Laudenbach, viceprezident Porsche Motorsport, řekl: „Stejně jako zcela nová generace Formule E představuje Porsche 99X Electric Gen3 technologický milník v čistě elektrickém závodění. Pro Formuli E a také pro Porsche je kampaň těchto nových vozů od deváté sezóny mistrovství světa ABB FIA Formule E významným krokem do budoucnosti motoristického sportu. Těšíme se na začátek sezóny a novou éru“.
Porsche je poslední velký německý výrobce, který soutěžící ve Formuli E. Mercedes oznámil svůj odchod v srpnu 2021, aby se mohl soustředit na své úsilí ve Formuli 1, zatímco Audi a BMW odešli předchozí sezónu.
Autor: Pavel Chřibek