Nejprodávanější model německé automobilky získá v roce 2026 řadu nových aktualizací. Jednou z nich bude elektrický pohon, na jehož vývoji se již aktivně pracuje.
V roce 2022 byl Cayenne nejprodávanějším Porsche, když se prodalo 95 604 vozů. Spolu s druhým nejprodávanějším Macanem tvořily téměř 59 % celosvětového ročního prodeje automobilky, který činil celkem 309 884 prodaných vozů.
Očekávané uvedení na trh elektrického Cayenne je v roce 2026. To bude zhruba dva roky po příchodu elektrického Porsche Macan a rok před plánovaným příchodem vrcholného SUV automobilky, které se zatím označuje jako K1.
Cayenne EV bude s největší pravděpodobností využívat stejnou architekturu Premium Platform Electric (PPE) jako jeho menší sourozenec Macan a příbuzný model Audi Q6 E-tron, které má být v prodeji už během letošního roku. To znamená, že sdílí stejnou pokročilou technologii vektorování točivého momentu a funkci pohonu všech čtyř kol ve snaze přenést část typické dynamiky sportovních vozů Cayenne také do elektrické éry. Platforma PPE je vybavena 800V hardwarem pro nabíjení rychlostí větší než 270 kW. Macan EV bude vybaven 100kWh baterií pro dojezd více než 480 kilometrů, ale nové modulární prizmatické baterie Porsche lze zvětšit nebo zmenšit podle rozvoru vozidla, takže větší Cayenne by mohl získat větší kapacitu.
Elektrický Macan bude uveden na trh s kombinovaným výkonem 603 koní, což z něj dělá výrazně nejvýkonnější verzi v porovnání se stávajícími variantami Macanu. Pokud by se podobného konceptu držel i Cayenne EV, byl by mnohem silnější než dnešní Cayenne S a GTS.
Porsche zatím neposkytlo o připravované novince žádné další podrobnosti, ale je jisté, že oblíbený Cayennne bude hrát klíčovou roli ve snaze automobilky zajistit, aby elektromobily tvořily v roce 2030 více než 80 % jejích prodejů.