Škoda dnes představila novou Octavii RS – „nejrychlejší Octavii všech dob“. My Vám ji teď představíme blíže.
Takže co tu máme?
Novou Octavii RS ve verzi sedan i kombi. A jak říká sama automobilka Škoda, je to ta nejrychlejší ze všech. Měli bychom dodat ještě slovíčko „sériová“ aby toto tvrzení bylo přesnější.
To se ale dalo čekat, ne?
Ano a nejenom proto, že nové by mělo být lepší. Hlavně proto, že nová verze „Ereska“ sdílí jako ta předchozí pohonnou jednotku s Golfem GTI/GTD. Jelikož se ve Škodovce rozhodli nechat motor tak jak je, má benzínový dvoulitr TSI výkon 220 koní a diesel koní 184 - stejně jako „brácha“ z Wolfsburgu. Oba motory poskytují vyšší výkon a současně nižší spotřebu než jejich předchůdci, pokud jde o spotřebu - automobilka udává 19% úsporu paliva.
A co další čísla?
Tak třeba 248, to je maximální rychlost, které dosáhne benzínová Octavia RS ve spojení se šestistupňovým manuálem, naftová verze vytáhne až 232km/h. Zrychlení z nuly na sto trvá benzínu 6,8 sekundy a diesel to zvládne za 8,1s (oboje platí pro manuál). Další číslo je 12 respektive 13, o tolik je snížena karoserie sedanu či kombi oproti standartnímu provedení. Třetí generace taky slušně vyrostla: délka +88mm, šířka +45mm a rozvor +102mm. A teď už kufr, ten zvětšil objem o 5 litrů na celkových 590 u Combi RS je to pak litrů 610.
Co ještě nabízí?
Spoustu elektronických asistentů, namátkou Lane Assistant pro jízdu v pruzích, Front Assistant s funkcí nouzové brzdy, Crew Protect Assistant pro zajištění vozu v situacích hrozících nehodou, Driver Activity Assistant – rozpoznání únavy řidiče. Z dalších systémů vybíráme ještě XDS což je elektronická uzávěrka diferenciálu. Pokud si berete k srdci heslo „kola dělají auto“ máte na výběr ze čtyř nových vzorů disků z lehkých slitin ve velikostech 17,18 a 19 palců. Pokud toužíte po automatu, všechny verze jsou k dispozici i s šestistupňovou převodovkou DSG.