Představujeme dlouho očekávaný Range Rover 2022

Vlajková loď automobilky Land Rover je na trhu už od roku 1970. Čtvrtá generace tohoto luxusního britského SUV je v prodeji od roku 2012 a není tedy divu, že příchod páté generace byl už nějakou dobu netrpělivě očekáván. Novinka se chystá konkurovat vozům jako BMW X7, Mercedes-Benz GLS, Cadillac Escalade a Porsche Cayenne.

Vydáno 27.10.2021

Nový model je od základu kompletně přepracován a modernizován ve všech ohledech. Charakteristická silueta Range Roveru ovšem zůstává v podstatě nedotčena. Design exteriéru působí elegantně a uhlazeně. Vedle jednoduchých linií, zjednodušených průduchů na předních dveřích, zádi s úzkými, vertikálně orientovanými koncovými světly zaujmou třeba také vnější komponenty, které jsou zarovnané s karoserií vozu. Jde o výsuvné kliky dveří a schované vnější těsnění oken, které je zapracované pod vnější hranu dveří. A nejde jen o vychytávky pro rafinovanější vzhled, právě tyto detaiIy napomohly ke snížení součinitelu odporu vzduchu na pouze 0,3. Díky tomu patří Range Rover mezi nejaerodynamičtější SUV na světě.

Zájemci mohou volit mezi kratším a delším provedením karoserie. Standardní délka vozu je 5,052 mm a rozvor 2,997 mm. Prodloužená verze měří na délku 5,252 mm a rozvor má 3,197 mm. Poprvé bude možné pořídit třířadou verzi modelu, která uveze až sedm cestujících. Větší zájem o delší variantu je ale očekáván spíše na americkém trhu.

Půjde objednat i pětimístnou variantu, která bude vybavena vzadu s lavicí pro tři cestující a sklopnou středovou konzolí. Nejluxusnější je čtyřmístná verze, ve které má každý zadní cestující svoje oddělené a polohovatelné křeslo.

Range Rover

zadni pohled

Objem kufru je 725 litrů, ale po sklopení zadních sedadel získáte zavazadlový prostor o objemu až 1841 litrů. Automobilka nezapomíná ani na komunitu pejskařů a nabízí ochrané polstrování a rampu, která usnadní nastupování a vystupování vašemu čtyřnohému parťákovi.

Range Rover dog

Interiéru dominuje velká dotyková obrazovka multimediálního systému, která je s úhlopříčkou 13,1“ největší v historii automobilky. Úhlopříčka digitálního přístrojového štítu je 13,7“. Cestující v zadní části vozu mají k dispozici dvojici 11,4“ dotykových obrazovek a 8“ dotykový ovládací panel. Celý interiér vozu působí nepřeplácaně a minimalisticky. Kdo neholduje kůži, může zvolit luxusní tkaniny s příměsí vlny.

interier Range ROver

zadni cast

A jaké nás čekají novinky pod kapotou? Nový Range Rover pořídíte jako mildhybrid, plug-in hybrid, od roku 2024 pak také jako elektromobil.

Mildhybridní varianty zastupuje naftový šestiválec o objemu 3,0 litru. Ten je dostupný ve třech výkonových verzích: D250 (183 kW), D300 (221 kW) a D350 (257 kW). Benzinový mildhybridní třílitr se šesti válci je v nabídce ve dvou verzích: P360 (265 kW) a P400 (294 kW). Vrcholem nabídky je V8 se dvěma turbodmychadly o objemu 4,4 litru, který je označován P530 (390 kW). Ten pochází z dílny mnichovské automobilky BMW

Plug-in hybridy jsou zastoupeny třílitrovými benzinovými šestiválci, které spolupracují s elektromotorem o výkonu 105 kW integrovaným v převodovce a lithium-iontovými bateriemi s využitelnou kapacitou 31,8 kWh, které jsou umístěny pod podlahou kabiny. Verze P440e dosahuje výkon 324 kW, P510e dokonce 375 kW. Ty slibují nájezd na baterii až 100 kilometrů při rychlosti až 140km/h, než se připojí spalovací šestiválec.

V roce 2024 je v plánu příchod čistě elektrické verze.

dobijeni

Všechny aktuálně dostupné motorizace spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, která je doplněna o dvoustupňovou redukci pro jízdu mimo zpevněné cesty nebo pro tažení těžkých přívěsů. Samozřejmostí u Range Roveru je také pohon všech kol.

Předobjednávky jsou již spuštěny a první vozy ke svým majitelům dorazí na konci března roku 2022. Určitě vás také zajímá cena. Ta u nejslabší verze D250 začíná na 3 072 658 Kč.

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem