Na český trh konečně míří nová hybridní motorizace 1.5 DualJet Hybrid, která nahrazuje současnou 1.4 BoosterJet Hybrid a bude dostupná pouze s automatickou převodovkou.
Japonská automobilka Suzuki už pár dní nabízí na našem trhu novou motorizaci svého kompaktního SUV Suzuki Vitara. Jak bylo zmíněno výše, jde o 1.5 DualJet Hybrid, který v nabídce nahrazuje mild-hybridní 1.4 BoosterJet s automatickou převodovkou (manuál zůstává i nadále). Novinka je tzv. full-hybrid, což znamená, že vůz dokáže ujet několik kilometrů pouze na elektřinu. To by mělo přinést nižší spotřebu, ale jaká je realita?
Vůz pohání kombinace atmosférického zážehového čtyřválce o objemu 1,5 litru a výkonu 75 kW a výkonného elektromotoru, který je schopen vůz pohánět i samostatně. V hybridním módu pak pomáhá při zrychlování. Energii dodává 140V lithium-iontová baterie a sám elektromotor nabízí výkon 24,5 kW a točivý moment 60 Nm.
O přenos výkonu se stará šestistupňová automatická převodovka AGS, která kombinuje výhody manuální a automatické převodovky – řadí automaticky, ale přímo bez prokluzu měniče. Celý systém se pojí s pohonem předních i všech kol.
Když se zaměříme na technické parametry modelu, tak zjistíme, že nová jednotka nenabízí lepší hodnoty než starší 1.4 BoosterJet s manuální převodovkou. Novinka s pohonem předních kol dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za dlouhých 12,7 sekundy. Přeplňovaný mild-hybrid to zvádl za 9,5 sekundy a dokáže jet také o 10 km/h rychleji - 190 km/h oproti 180 km/h. Spotřeba obou verzí je stejná – 5,4 litru benzinu na 100 km.
Lithium-iontová baterie je společně s invertorem umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, což vedlo ke zmenšení jeho objemu ze 362 litrů na 289 litrů. Při sklopených sedačkách je to ze 1119 litrů na 1046 litrů.
Novinka je také o něco dražší. Cena za výbavu Premium s pohonem předních kol začíná na 615 900 Kč a ve verzi 4x4 na 679 900 Kč.