První elektrický model značky Land Rover je testován v extrémních podmínkách před plánovaným uvedením na trh, které proběhne už příští rok
Nové snímky ukazují druhou fázi testování elektromobilu, která proběla ve Spojených arabských emirátech. Po testování za polárním kruhem na začátku letošního roku, se vůz musel potýkat s druhým extrémem, kde teploty dosahují až 50 °C a vlhkost 90 %.
Jedním z klíčových aspektů, které vozy testovaly kromě svých terénních schopností, je, zda nový systém tepelného managementu – nejinteligentnější, jaký byl kdy do Range Roveru namontován – dokáže zvládnout takové horko s ohledem na maximální komfort cestujících. JLR tvrdí, že všechny vozy předčily očekávání. Automobilka k tomu uvádí, že všechna auta to zvládla nad očekávání. Testovací muly jsou také zkoušeny na Big Red, 90 metrů dlouhé písečné duně v srdci pouště Al Badayer v Sharjah, aby otestovaly nový systém inteligentního řízení točivého momentu EV, který nahrazuje konvenční systém kontroly trakce na bázi ABS.
Thomas Müller, ředitel produktového inženýrství, řekl: „Teplé klima je jedno z nejnáročnějších pro každé vozidlo s elektrickým pohonem na baterie, protože je potřeba chladit kabinu a zároveň optimalizovat výkon baterie." „Naše testy ukázaly, že v tomto klimatu, při opakované jízdě do kopce po jemném písku, elektrický Range Rover dosahuje výkonu srovnatelného s jeho spalovacími protějšky, v některých případech je dokonce překonává – díky zavedení těchto nových funkcí,“ dodal Müller.
Přestože vedení automobilky dosud nesdělilo žádné podrobnosti o výkonu nového Range Roveru, bylo přislíbeno, že bude mít stejnou schopnost „dojet kamkoli“ jako spalovací verze, s příslibem, že nabídne tažení, brodění a terénní schopnosti, které překonají jakékoli jiné luxusní elektrické SUV – včetně schopnosti brodit se vodou hlubokou 850 mm.
Zdroj: Autocar.co.uk