Range Rover Electric: od polárního kruhu až po poušť

První elektrický model značky Land Rover je testován v extrémních podmínkách před plánovaným uvedením na trh, které proběhne už příští rok

Vydáno 28.11.2024
1
/
3

Nové snímky ukazují druhou fázi testování elektromobilu, která proběla ve Spojených arabských emirátech. Po testování za polárním kruhem na začátku letošního roku, se vůz musel potýkat s druhým extrémem, kde teploty dosahují až 50 °C a vlhkost 90 %.

Jedním z klíčových aspektů, které vozy testovaly kromě svých terénních schopností, je, zda nový systém tepelného managementu – nejinteligentnější, jaký byl kdy do Range Roveru namontován – dokáže zvládnout takové horko s ohledem na maximální komfort cestujících. JLR tvrdí, že všechny vozy předčily očekávání. Automobilka k tomu uvádí, že všechna auta to zvládla nad očekávání. Testovací muly jsou také zkoušeny na Big Red, 90 metrů dlouhé písečné duně v srdci pouště Al Badayer v Sharjah, aby otestovaly nový systém inteligentního řízení točivého momentu EV, který nahrazuje konvenční systém kontroly trakce na bázi ABS.

Thomas Müller, ředitel produktového inženýrství, řekl: „Teplé klima je jedno z nejnáročnějších pro každé vozidlo s elektrickým pohonem na baterie, protože je potřeba chladit kabinu a zároveň optimalizovat výkon baterie." „Naše testy ukázaly, že v tomto klimatu, při opakované jízdě do kopce po jemném písku, elektrický Range Rover dosahuje výkonu srovnatelného s jeho spalovacími protějšky, v některých případech je dokonce překonává – díky zavedení těchto nových funkcí,“ dodal Müller.

Přestože vedení automobilky dosud nesdělilo žádné podrobnosti o výkonu nového Range Roveru, bylo přislíbeno, že bude mít stejnou schopnost „dojet kamkoli“ jako spalovací verze, s příslibem, že nabídne tažení, brodění a terénní schopnosti, které překonají jakékoli jiné luxusní elektrické SUV – včetně schopnosti brodit se vodou hlubokou 850 mm.

 

Zdroj:  Autocar.co.uk

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem