Francouzský ministr financí, Bruno Le Maire, tvrdí, že automobilka Renault by mohla bez pomoci zvenčí ukončit svoji činnost. O tomto tématu mluvil při rozhovoru ve Francouzském rádiu.
Kvůli koroně by mohly zavřít i některé velké firmy. To je věta, nad kterou přemítala spousta manažerů, ale i obyčejní lidé. Někteří můžou tvrdit, že to není ani tak úplně kvůli pandemii, ale spíše o omezení, které vlády vydaly kvůli zamezení jejímu šíření. Nyní je ohrožený i takový velikán, jako francouzská automobilka Renault.
V Renaultu už teď ví, že se do běžného provozu jen tak nevrátí. Pravděpodobně zavřou několik továren a sníží i výrobu jejich hlavních modelů, aby snížili náklady. Podle plánu by tak měli ušetřit až 2 miliardy eur (padesát čtyři miliardy korun). Ministr financí Bruno Le Maire a předseda vlády Édouard Philippe chtějí, aby alespoň továrna Flins Renault Factory zůstala otevřená, protože dle jejich názoru by se už Renault nemusel vzpamatovat.
Flins se prý přímo zavřít nemá, ale výroba bude omezená. Továrna Dieppe byla před třemi lety přestavěná za 36 milionů eur (980 milionů korun), aby mohla vyrábět model A110. Jenže v prvním čtvrtletí roku 2020 se v Evropě prodalo asi jen 61 kusů. Zaměstnaných je tam okolo sto padesáti lidí a budoucnost zaměstnanců i samotné továrny je velice nejistá. Stejně tak továrna na náhradní díly Choisy-le-Roi čelí riziku uzavření.
Renault však má ještě šanci. EU dala souhlas s půjčkou pro Renault v hodnotě 5 miliard eur (136 miliard korun). Ministr Le Maire ale tvrdí, že půjčka ještě nikdo nepodepsal a stále se o tom diskutuje. Dobrá věc pro automobilku Renault může být alespoň aliance s Nissanem a Mitsubishi. S Nissanem totiž diskutují o tom, že modely Captur a Kadjar by mohly být vyráběny v továrně Nissanu v Anglii. Možná víte o odvěké rivalitě Francie a Anglie. Jestliže ano, určitě si dokážete představit, že Renault čelí opravdové krizi, když si nechá pomoci od továrny v Anglii.
Myslíte si, že pandemie může být začátkem konce Renaultu?
Zanechte nám komentář níže nebo na našem Facebooku
Kontakt: redakce@auta.cz
Zdroj: autocar