Španělská značka se připojuje k nováčkům Maserati a McLaren v sérii elektrických jednomístných vozů, stejně jako k dlouholetým účastníkům DS, Mahindra, Nissan, Porsche a Nio, v rámci snahy upevnit své sportovní zkušenosti s nulovými emisemi.
Za pět let, co byla Cupra oddělena jako samostatná značka od mateřské společnosti Seat, si již vytvořila jméno v elektrickém motorsportu po celém světě. Soutěžila v obou sezónách off-roadové série Extreme E, v obou případech skončila uprostřed tabulky a v letech 2021 a 2022 vyhrála mistrovství elektrických cestovních vozů ETCR.
Nyní značka říká, že je „připravena na další fázi svého vývoje“, a přihlásila se k závodům v nejprofilovanějším světovém šampionátu elektrických závodů. Cupra říká, že ambice její vlastní značky se úhledně shodují s ambicemi Formule E, která má od svého založení certifikaci net-zero, a to v tom smyslu, že obě mají za cíl oslovit „jedince, kteří si cení udržitelnosti a jsou nadšení pro závodění a výkon“.
Vstup Cupry přichází v době, kdy Formule E zahajuje rozsáhlou revizi svých technických předpisů, což znamená, že vozy pro rok 2023 jsou mnohem výkonnější a rychlejší než ty, které byly předtím. Nový závodní vůz řady Gen3 je vybaven motorem na obou koncích pro kombinovaný výkon 470 koní a je schopen maximální rychlosti 321 km/h za hodinu. Rekuperační brzdění o výkonu 600 kW je tak silné, že vozy mohou jet bez nastavení zadního brzdění. Vozy Cupra s pohonným ústrojím dodaným Mahindrou (která shodou okolností nedávno podepsala smlouvu na využití architektury MEB koncernu Volkswagen pro osobní vozy v Indii), budou řídit Nizozemec Robin Frijns a Švýcar Nico Müller.
Sezóna začíná v Mexiku 14. ledna a potrvá sedm měsíců a skončí dvojzápasem ve východním Londýně 29. a 30. července.
Autor: Pavel Chřibek