Nové kombi posílí prodeje značky
Frankfurt, 10/09/2013
SEAT představil dnes odpoledne na Frankfurtském autosalonu svého zástupce v kompaktní třídě ve verzi kombi. Leon ST je strategickým modelem v rozšiřování modelové řady Leon, jehož cílem je zvýšit prodej značky SEAT na fleetovém trhu a v segmentu rodinných vozů. V západní Evropě reprezentuje podsegment nového Leonu ST přibližně 500 000 vozidel za rok a tvoří klíčovou část trhu v zemích, jako je Německo, Velká Británie, Itálie, Rakousko a Švýcarsko. V rámci této kategorie jde průměrně 60 % prodeje na konto firemních flotil, ale například v Německu to je až 74 %.
Nový Leon ST se začne prodávat v listopadu v Německu, Španělsku, Rakousku, Švýcarsku, Nizozemí a Portugalsku. Další trhy budou následovat později. S touto novinkou se dále rozšíří rodina modelů Leon, která již zahrnuje pětidveřové a třídveřové verze.
Během představení vozidla prohlásil prezident společnosti SEAT Jürgen Stackmann, že „nový Leon ST otevře značce SEAT nové možnosti pro získání nejnáročnějších soukromých zákazníků a nových klientů na neméně významném fleetovém trhu“. Stackmann také dodal: „Náš prodej se vyvíjí skvěle – rosteme navzdory opačnému trendu v automobilovém průmyslu.“ „Vytvoříme z Leonu druhý silný pilíř trvale udržitelné budoucnosti značky SEAT,“ shrnul nakonec Stackmann.
Stackmann během svého prvního vystoupení v roli šéfa španělské značky na mezinárodním autosalonu prohlásil: „Jsem skutečně pyšný, že mohu být prezidentem společnosti SEAT. Jsem nadšen vynikající kvalitou našich produktů, vynikající úrovní konstrukce a designu a velkým nasazením mých kolegů a našich zaměstnanců.“
SEAT dosáhl růstu o 11,4 % díky Leonu
Nový Leon hraje klíčovou úlohu v úspěšném tažení značky SEAT a vedle Ibizy se stal druhým pilířem značky. SEAT od začátku roku dodal zákazníkům na celém světě více než 60 000 nových vozů Leon, což znamená meziroční nárůst prodeje této modelové řady o 40 % v porovnání se stejným obdobím roku 2012. Leon slaví úspěchy také v nezávislém hodnocení, když zvítězil v 35 z 55 srovnávacích testů uskutečněných nejprestižnějšími médii na hlavních trzích od jeho uvedení na trh, což představuje téměř dvě třetiny všech testů.
Úspěch Leonu podpořil pozitivní vývoj prodeje značky SEAT v roce 2013. Od ledna do srpna dodala španělská značka svým zákazníkům na celém světě 234 200 vozů, o 11,4 % více než ve stejném období předchozího roku. Navzdory všeobecnému poklesu prodeje v Evropě se SEAT tomuto trendu vzpírá a patří mezi nejrychleji rostoucí značky. Z hlediska jednotlivých trhů zaznamenal SEAT růst v Německu (+26,4 % na 50 600 vozů; v Německu je SEAT nejrychleji rostoucí velkou značkou a patří do Top 10 nejprodávanějších značek), ve Španělsku (+5,9 % na 43 000 vozů; nejprodávanější značka na trhu v roce 2013) a ve Velké Británii (+15,6 % na 27 000 vozů).
SEAT navíc dosáhl vysoce nadprůměrného růstu prodeje v Alžírsku a Turecku, kde bylo do srpna prodáno 14 900 vozů (+81,7 %), resp. 6500 vozů (+122,5 %). V Mexiku, kde zákazníci od začátku roku 2013 převzali 14 000 vozů SEAT, je nyní SEAT mezi deseti nejprodávanějšími značkami. Prodeje značky SEAT mimo Evropu vzrostly během prvních osmi měsíců letošního roku o 27,1 %.
Leon ST, nejpraktičtější a nejelegantnější kombi
Stejně jako třídveřové a pětidveřové modely Leonu se bude i kombi ST vyrábět v závodě Martorell (Barcelona) na základě platformy MQB koncernu Volkswagen. Třetí člen modelové řady Leon kombinuje dynamický a mladistvý design a sportovní charakter vozu s výjimečnou praktičností. Leon ST je dlouhý 4535 mm a má objem zavazadlového prostoru 587 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit na 1470 litrů.
Kromě toho se s příchodem kombi ST rozšiřuje nabídka výbavy na přání pro celou modelovou řadu Leon o nové technologie, mezi něž patří adaptivní tempomat ACC s radarovým senzorem, adaptivní regulace podvozku DCC, která mění charakteristiku podvozku, a progresivní řízení, které umožňuje preciznější ovladatelnost v závislosti na rychlosti jízdy.
Ve Frankfurtu slaví premiéru také nejekologičtější verze Leonu, Ecomotive a TGI
SEAT představil na Frankfurtském autosalonu dvě verze Leonu, které zaujmou svou mimořádnou hospodárností, nízkou spotřebou paliva a emisemi. Nový Leon 1.6 TDI CR Ecomotive spotřebuje průměrně pouhých 3,2 litru na 100 kilometrů, což znamená hodnotu emisí CO2 85 g/km. Ekologická verze Leonu nabízí také výjimečné jízdní výkony, doložené například nejvyšší rychlostí 197 km/h, díky zcela novému motoru 1.6 TDI s výkonem 81 kW/110 k a největším točivým momentem 250 N.m. Nízká spotřeba paliva znamená dojezd 1500 km na jednu náplň palivové nádrže. Leon Ecomotive se bude dodávat se třemi druhy karoserie ve výbavových liniích Reference a Style.
Nový Leon 1.4 TGI dokládá úsilí značky SEAT o rozšiřování nabídky vozů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Jeho motor 1.4 TGI poskytuje nejvyšší výkon 81 kW/110 k a maximální točivý moment 200 N.m již od 1500 min-1, jak na zemní plyn, tak na benzin. Díky velmi nízkým hodnotám spotřeby paliva a nižší ceně paliva patří Leon 1.4 TGI mezi nejhospodárnější vozidla na trhu. Vůz ujede na jednu náplň nádrží na CNG 400 kilometrů při průměrné spotřebě CNG 3,5 kg na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 94 gramů na kilometr. Při provozu na benzin se dojezd prodlužuje o dalších 900 kilometrů na celkových 1300 kilometrů. Leon TGI se bude dodávat od ledna nejprve v Itálii, a to ve verzích pětidveřový hatchback a kombi ST (Reference a Style). Ostatní trhy budou následovat později.
Zdroj : SEAT