Seat bude i nadále nabízet benzínové malé vozy, zatímco jeho sesterská značka Cupra přechází na elektromobily
Role značky Seat byla po vzniku samostatné značky Cupra před šesti lety dlouhodobě zpochybňována , ale významné investice do dvou základních modelů nyní naznačují, jakým směrem španělská značka hodlá pokračovat. Seat se bude i nadále soustředit především na menší a dostupnější modely v tradičních segmentech. To umožní Cupře zaměřit se na vyšší segment s důrazem na plug-in hybridní a elektrická vozidla.
Wayne Griffiths, generální ředitel Seatu a Cupry, řekl pro britský magazín Autocar, že Seat bude následovat Volkswagen, který bude sourozence Ibizy - VW Polo - modernizovat současně s nástupem normy EU7.
To znamená, že budou nabízeny mild-hybridní benzínové motory, což je významná investice do menších a méně ziskových aut, ale jde o důležitý a nezbytný krok pro automobilky, aby mohly i nadále prodávat cenově dostupná nová auta na trhu, kde zatím ještě zcela nepřevládá poptávka po elektromobilech.
„Příští rok vám ukážeme nové verze Ibizy a Arony,“ řekl Griffiths na akci Car of the Year. „Stejně jako Volkswagen chceme prodloužit životní cykly těchto produktů nejen v souladu s normou EU7, ale také díky hybridnímu pohonu, protože to je to, co chybí: hybridní modely.“
Zdroj: Autocar.co.uk