Škoda Auto na Sachsen Classic 2023

Před pár dny proběhl v Německu už 20. ročník rallye závodu veteránů, ve kterém nechyběli ani zástupci mladoboleslavské automobilky Škoda.

Vydáno 22.08.2023

Každoročně se na Sachsen Classic sjíždí velké množství diváků, kteří na akci míří ze všech koutů Evropy. Závod začal ve čtvrtek 17. srpna v německém Cvikově a v sobotu 19. srpna ho účastníci dokončili v Drážďanech. Na trať dlouhou 544 kilometrů se postavilo více než 180 posádek, přičemž tým Škody Classic, který letos reprezentovalo 7 modelů, patří již k tradičním účastníkům.

Škoda Rapid 135 (1988)

Škoda vyrobila pouze 1 272 kusů tohoto modelu. Jde o oblíbené kupé, které automobilka vyráběla v 80. letech minulého století. Vůz získal motor (celohliníkový OHV o objemu 1289 cm³) ze Škody Favorit a jeho výkon je 43 kW.

Škoda Rapid

Škoda 1100 MBX (1969)

Kupé bylo představeno v roce 1966 na autosalonu v Ženevě. Dvoudveřový vůz má vzadu pod kapotou umístěný čtyřválcový motor OHV o objemu 1.0 nebo 1,1 litru, který spolupracuje se čtyřstupňovou převodovkou. Model s bezrámovou konstrukcí dveří vychází ze základního modelu Škoda 1000 MB. Vyrobilo se pouze 2517 kusů.

Škoda 1100 MBX

Škoda 1101 Roadster (1948)

Ani tenhle dvoudveřový roadster s motorem vpředu a s pohonem zadních kol na startovní listině nechyběl. Provedení roadster, na rozdíl od tudor-kabrioletu, nemá rámy oken. Pohání ho zážehový čtyřválec, který zajišťuje výkon 24 kW. Vyrobeno bylo jen 547 kusů.

 Škoda 1101 Roadster

Škoda 110 R (1971)

Dvoudveřové kupé s pohonem zadních kol je poháněno řadovým čtyřtaktním čtyřválcem, který zajišťuje výkon 46 kW. K dispozici je čtyřstupňová, plně synchronizovaná převodovka. Vyrobilo se více než 57 tisíc exemplářů. Ze sériově vyráběného modelu Škoda 110 R vychází závodní model Škoda 130 RS, které se říká taky „Porsche z Východu“.

Škoda 110 R

Škoda 440 Spartak (1957)

Konstruktéři elegantního dvoudveřového sedanu Škoda 440 použili při výrobě modelu osvědčenou techniku. Vůz získal páteřový rám, čtyřválcový maloobjemový motor a pohon zadních kol. Vyrobeno bylo více než 85 tisíc vozů.

 Škoda 440 Spartak

Škoda 1101 Cabrio (1948)

Tím nejstarším, co mladoboleslavská automobilka tento rok na Sachsen Classic předvedla, byla dvojice modelů řady 1101 - výše zmíněný roadster a tenhle kabriolet. Jde o dvoudveřový model s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Pohon zajišťuje zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 1089 cm³, který nabízí výkon 24 kW.

Škoda 1101 Cabrio

Škoda Felicia (1961)

Kabriolet Felicia je vždy jedním z nejobdivovanějších historických vozů značky Škoda. Vyrobeno bylo necelých 15 tisích kusů. Základní verzi se čtyřválcovým motorem o objemu 1,1 l a výkonu 36,8 kW doplnila roku 1962 o něco málo výkonnější dvoukarburátorová dvanáctistovka Felicia Super, která to vytáhla na 135 km/h.

Škoda Felicia

 

 

Zdroj (včetně fotografií): skoda-storyboard.com

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem