Čtvrt století je tu s námi praktický kombík, který patří k nejúspěšnějším vozům své třídy.
Geny oblíbeného modelu sahají už do 60. let, ale novodobá historie se začala psát před 25 let. Nová designová studie byla ukázána 10. září 1997 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Ta se nakonec od finální podoby modelu, která byla oficiálně představena 3. března roku 1998 na autosalonu v Ženevě, téměř nelišila.
Počátek sériové výroby je spojen s novou montážní halou v Mladé Boleslavi, která patřila k nejmodernějším v Evropě. Boční část karoserie, která byla formovaná z hlubokotažného plechu v jednom celku, se rodila na největším lisovacím zařízení v závodě. Jen příslušná raznice vážila neskutečných 63 tun, přitom se ale tvořilo s maximální přesností na desetinu milimetru.
Vozy se k zákazníkům dostaly už v květnu roku 1998. První generace dnes již legendárního modelu Škoda Octavia kombi měřila 4,5 metru na délku a rozvor měl 2512 mm. Kombi bylo vysoké 1448 mm, takže bylo o 26 mm vyšší než liftback. Největším lákadlem byl prostorný kufr o objemu 548 litrů, který patřil k největším v dané třídě.
V současné době je na trhu čtvrtá generace, která je k dispozici jako plug-in hybrid iV a mild-hybrid e-TEC. I dnes patří tento praktický model k nejúspěšnějším zástupcům mladoboleslavské značky.
Když se podíváme na statistiky, tak v roce 1998 tvořila verze combi 15% podíl prodeje modelové řady Octavia, přičemž v roce 2001 to už bylo celých 40,5 %. Do roku 2022 se prodalo více než 7,1 milionu vozů, z toho bylo 2,8 milionu kombíků.
Zdroj: skoda-auto.cz