Sony Honda Mobility, společný podnik vytvořený mezi dvěma japonskými průmyslovými giganty v loňském roce, odhalil název své nové značky elektrických vozidel a na veletrhu CES v Las Vegas představil prototyp.
Značka EV, která se bude jmenovat „Afeela“, byla na pódiu podrobně popsána výkonným ředitelem Sony Honda Mobility Yasuhidem Mizunem, který řekl, že představuje „nový vztah mezi lidmi a mobilitou“.
Přesný název prototypu Afeela ještě není znám, ale společnost Sony Honda Mobility potvrdila, že bude k dispozici na předobjednávku během první poloviny roku 2025, před zahájením prodeje na konci toho roku. Dodávky jsou naplánovány na jaro 2026 v Severní Americe.
Design modelu se vyznačuje elegantní linií střechy, bez klik dveří, digitálními zrcátky a černými 21palcovými koly vpředu a vzadu. Vpředu je umístěna mediální světelná lišta, která může komunikovat s lidmi i jinými vozidly, což Sony popisuje jako „rozhraní pro novou éru“. „Minimální dekorativní linie a tvar připomínají vesmírnou loď. Kulatý motiv zapouzdřuje technologii, která navozuje pocit nového zážitku z mobility a ztělesňuje všeobjímající pocit nové ideální mobility,“ uvedla Sony Honda Mobility.
Uvnitř je dostatek místa pro pět cestujících, kteří sedí pod velkou panoramatickou střechou v atmosféře připomínající kokon, zatímco digitální obrazovky jsou umístěny na zadní straně každého sedadla a přes palubní desku. Volant v závodním stylu obsahuje jak touchpady, tak tlačítka. Firma tvrdí, že vozidlo dokáže zpracovat až 800 bilionů operací za sekundu a že je vybaveno 45 kamerami a senzory, které pohánějí její systémy automatizovaného řízení třetí úrovně, které jsou v současné době ve vývoji.
Podrobnosti o hnacím ústrojí prototypu stále nebyly upřesněny, stejně jako potenciální cena nebo zda se vůbec bude vůz prodávat v Evropě.
Autor: Pavel Chřibek